undergraduate thesis
The impact of macroeconomic management in tourism

Morena Žufić (2015)
University of Pula
Faculty of economics and tourism "Dr. Mijo Mirković"
Metadata
TitleUtjecaj makroekonomskog managementa u turizmu
AuthorMorena Žufić
Mentor(s)Marija Bušelić (thesis advisor)
Abstract
Sustav turizma je vrlo složen, jednako koliko turizam utječe na ekonomsko, društveno, tehnološko, političko i ekološko okruţenje, toliko i ta okruženja djeluju na turizam. Ekonomska kriza u Hrvatskoj izravno je utjecala na smanjenje određenih ekonomskih učinaka turizma, no pokazalo se da je turizam otporan na sveopće loše ekonomsko stanje i da se brže oporavlja od drugih djelatnosti. Što potvrđuju rastuće brojke turističkih putovanja, dolazaka, noćenja i potrošnje. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku od 2009. godine do 2013. godine biljeţi se konstantan rast ostvarenih dolazaka turista sa 10,9 milijuna 2009. godine na 12,4 milijuna 2013. godine. U istom razdoblju ostvareni broj noćenja turista raste sa 56,3 milijuna na 64,8 milijuna, u kojem dominiraju strani turisti sa oko 92% udjela u ukupnom broju noćenja. Međutim u Hrvatskoj je još uvijek problem pretežno sezonski karakter turizma i velika ovisnost o uvozu. Zbog čega turizam ne uspijeva pridonositi maksimalne koristi za hrvatsko gospodarstvo. Turizam znatno više pridonosi BDP-u i zaposlenosti u Hrvatskoj nego je to slučaj u drugim zemljama. Prema podacima za 2010. godinu, broj zaposlenih u sektoru turizma i ugostiteljstva iznosi 5% od ukupno zaposlenih u Republici Hrvatskoj. Udio nezaposlenih iz istog sektora u ukupnom broju nezaposlenih u Republici Hrvatskoj je 10%. Prema podacima DZS, broj zaposlenih u pravnim osobama, u djelatnosti pruţanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane za 2013. godinu izosi približno 50 tisuća. Iz toga slijedi zaključak kako je potrebno preciznije definiranje turizma i njegovog značaja našoj ekonomiji. Neophodno je prepoznavanje važnosti turizma od strane države i usklađivanje nacionalne starategije i politike sa turističkom politikom, u cilju boljeg razvitka turizma i njegovih učinaka na gospodarstvo. Učinci turističkog sektora ovise o stupnju razvoja gospodarstva. Povećanje vlastite, domaće proizvodnje nameće se kao imperativ za bogatiju opskrbu domaćeg tržišta, osiguranje potpunijeg i kvalitetnijeg pokrića turističke potrošnje. Država kroz makroekonomiju treba osiguravati veći broj domaćih investicija, koje stvaraju nova radna mjesta i veću domaću proizvodnju, čime se stvara prostor povečanja turističke potrošnje i smanjenje ovisnosti turizma o uvozu a samim time i maksimizacija pozitivnih učinaka turizma na hrvatsku ekonomiju. Problem hrvatske je prezaduženost države i ekonomskih subjekata, smanjena proizvodnja, izvoz i zaposlenost što se izravno odraţava na turizam. Negativno se manifestira na zaposlenost i investicije u turizmu te pripremu sezone i promocijske aktivnosti turizma.
Parallel title (English)The impact of macroeconomic management in tourism
Committee MembersKristina Afrić Rakitovac
Marija Bušelić
Lela Tijanić
GranterUniversity of Pula
Lower level organizational unitsFaculty of economics and tourism "Dr. Mijo Mirković"
PlacePula
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Trade and Tourism
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmeBusiness Economics; specializations in: Finance, Accounting and Auditing, Marketing Management, Management and Entrepreneurship, Tourism, Business Informatics
Study specializationTourism
Academic title abbreviationuniv.bacc.oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2015-02-24
Parallel keywords (Croatian)menadžment u turizmu turistička politika razvoj turizma u RH
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Notesažetak preuzet iz zaključka
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:105483
CommitterBarbara Dušan