Abstract | Djetinjstvo je najljepše razdoblje u životu svakog čovjeka. Većinu svog vremena djeca provedu u igri, koja je važna za stjecanje motoričkih, emocionalnih, kognitivnih, socijalnih i govornih vještina. Već od najranije dobi okružena su likovnom umjetnosti.U odgojno obrazovnoj ustanovi uključena su u umjetničke procese te istovremeno usvajaju i razvijaju elemente vlastite kulture, smisao za stvaralaštvo, emocionalnu inteligenciju te slobodu mišljenja i djelovanja. Umjetnost im pruža mogućnost da izraze emocije putem likovnog jezika i stvaraju vezu između individualnog, materijalnog i duhovnog svijeta.Važno je djeci pružiti pravilnu motivaciju i omogućiti im odgovarajuće poticaje. U likovnim crtežima najmlađe djece, javljaju se različite linije. One se razlikuju po osobinama, smjeru, duljini, čvrstoći i tamnoći te omogućuju djeci jednostavno izražavanje različitih sadržaja. Postupno se iz linija počinju stvarati i prvi oblici kao što su krug i kocka, a kasnije dijete crta čovjeka i životinje. Na početku je krug veoma nepravilan, uglat i šiljat, a s vremenom postaje pravilniji. Postepeno, kombinacijom svih naučenih oblika i linija, dijete je u mogućnosti nacrtati čovjeka i životinju. Analiza dječjih crteža veoma je bitna za razlikovanje subjektivnog od objektivnog, dobrog od lošeg i dr. Neosporna je i prvenstveno je namijenjena djetetu te mu pomaže pri razvoju pozitivne slike. Stručna kompetencija odgajatelja predstavlja osnovu za rad s djecom te se od njega očekuje da promatra djecu i uočava njihove potrebe. |
Abstract (english) | Childhood is the most beautiful period in every person´s life. The majority of their time, children spent playing. Children´s game is important for gaining motor, emotional, cognitive, social and language skills. Since early age they´re surrounded with art.They´re included in artistic processes and are simultaneously absorbing and developing culture elements, sense of creativity, emotional intelligence and liberty of act and mind. Art gives them possibility of expressing emotions through art and making connections between individual, material and spiritual world. It is of great importance to give them a proper motivation and to enable compatible materials to them. In art drawings of young children there are different types of lines. They can be distinguish by characteristics, course, length, firmness and darkness and allow easy expression of different contents. Progressively circle and cube start to form from lines. Later, child starts to draw man and animals. At the beginning circle can be very irregular, angular and acute, but with the time it becomes more regular. With the combination of every learned form and lines child can draw man and animals. Analyzing children´s drawings is very important for discernment subjective and objective, good and bad and etc. It is indisputable and primarily meant for child and developing of positive picture of himself. The professional competence of educator is a base for working with children and it is expected from him to observe children and note their needs. |