Title Operativna strategija i konkurentnost poduzeća
Title (english) Operational strategy and competitiveness
Author Darvin Žufić
Mentor Morena Paulišić (mentor)
Committee member Marli Gonan Božac (predsjednik povjerenstva)
Committee member Morena Paulišić (član povjerenstva)
Committee member Sabina Lacmanovic (član povjerenstva)
Granter University of Pula Pula
Defense date and country 2017-05-31, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Organization and Management
Abstract Operacijska strategija odgovorna je za poslovne procese koji upravljaju resursima koji su potrebni za proizvodnju dobara i usluga tvrtke. Ukratko proces je rad koji stvara vrijednost za kupce. Operacijska strategija dizajnira plan koji određuje način korištenja resursa poduzeća, a sve u svrhu ostvarivanja poslovne strategije. Princip stvaranja operacijske strategije je slijed aktivnosti kojim se namjerava stvoriti određeni rezultat. Procesima se stvaraju nove vrijednosti koje su usmjerene na proizvode ili usluge. Stoga operacijska strategija mora biti usklađena s poslovnom strategijom tvrtke i omogućiti tvrtki da postigne svoju dugoročnu misiju, viziju i cilj. Operacijska strategija u poduzeću se određuje nakon što se strateški i poslovno odrediti želi li poduzeće svoju konkurentsku prednost graditi na temelju cijene kao izvor konkurentske prednosti, brzine; dostava na vrijeme proizvoda i usluga, na temelju kvalitete, tehnologije, inovativnosti ili fleksibilnosti. Nakon određivanja strateškog smjera, poduzeće izabire između različitih alata za stvaranje konkurentske prednosti. Neki od alata su: totalno upravljanje kvalitetom (TQM- podizanje kvalitete i unapređenje procesa unutar organizacije), vitki menadžment (identificiranje i uklanjanje nepotrebnog troška i praznog hoda u procesima organizacije), poslovna rješenja (BPR-promatra aktivnosti i svaka aktivnost koja ne stvara dodatnu vrijednost zamjenjuje je drugom boljom, na razvoj ovog alata utjecao je ravoj tehnologije), planiranje resursa (ERP-softversko rješenje za upravljanje kvalitetom, procesima i velikom količinom podataka u organizaciji). Na temelju teorijskog djela proveli smo istraživanje na poduzeću Vladimir Gortan d.d. kako bi došli do podataka da li uspješnost i konkurentnost njihova poslovanja ovisi o njihovoj operacijskoj strategiji. Istraživanje je pokazalo da upravo operacijska strategija je ključ njihovog 70. godišnjeg opstanka na tržištu.
Abstract (english) The operational strategy is responsible for business processes that manage the resources needed to produce goods and services. The process is work that creates value for the buyers. The operational strategy designs a plan that determines the way in which enterprise resources are used, all for the purpose of achieving a business strategy. The principle of creating an operational strategy is a sequence of activities that intend to create a specific result. Processes are creating new values that are aimed at products or services. The operational strategy must be aligned with the company's business strategy and enable the company to achieve its long-term mission, vision and goal. The company's operational strategy is determined after is determined strategical and business strategy of the company. Companies build its competitive advantage on the basis of price, speed; timely delivery of products and services, based on quality, technology, innovativeness or flexibility. After determining the strategic direction, the company chooses between different tools to create competitive advantage. Some of the tools are: Total Quality Management (TQM- Quality improvement and process enhancement within the organization), Lean Management (identifying and removing unnecessary costs and idling in organizational processes), Business process reeingineering (BPR- monitoring activities and any activity that does not generate additional value has been replaced by another, the technology development has been influenced by the development of this tool), enterprise resource planning (ERP- software monitorinig of quality, processes, and a large amount of data in the organization). Based on the theoretical work, we did a research at Vladimir Gortan d.d. if is the key of their business success and competitiveness their operational strategy. Research has shown that just the operational strategy is the key to their 70th annual survival on the market.
Keywords
operacijska strategija
operacijski menadžment
principi stvaranja operacijske strategije
konkurentska prednost poduzeća
konkuriranje na osnovi troškova
cijena
vrijeme
kvaliteta
transformacijski proces
fleksibilnost
inovativnost
tehnologija
totalno upravljanje kvalitetom
vitki menadžment
poslovna rješenja
planiranje resursa
Keywords (english)
operational strategy
operational management
operational strategy creation principles
competitive advantage of enterprises
competitive cost
price
time
quality
transformation process
flexibility
innovation
technology
total quality management
lean management
business process reengineering
enterprise resource planning
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:137:524008
Study programme Title: Business Economics; specializations in: Financial Management, Marketing Management, Management and Entrepreneurship, Tourism and Development, Business Informatics Course: Management and Entrepreneurship Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ekonomije (magistar/magistra ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2017-07-20 09:38:29