undergraduate thesis
E-Business Portals

Tatjana Berc (2015)
University of Pula
Faculty of economics and tourism "Dr. Mijo Mirković"
Metadata
TitlePortali elektroničkog poslovanja
AuthorTatjana Berc
Mentor(s)Vanja Bevanda (thesis advisor)
Abstract
Elektroničko poslovanje obuhvaća različite vrste specijaliziranih poslovanja putem Interneta poput elektroničke trgovine, elektroničkog bankarstva, elektroničkog marketinga i elektroničke burze, a osim njih se u pojedinim djelatnostima razvijaju i drugi koncepti eposlovanja čiji su nazivi manje ili više rašireni. Odnosi u elektroničkom poslovanju se najčešće dijele na one između poduzeća (B2B), odnose među kupcima (C2C) i odnose između poduzeća i kupaca (C2B i B2C). B2B podrazumijeva modernizirani oblik trgovine na veliko i pružanje usluga poduzećima, kao i prodaju roba koje poslovnim subjektima služe za obavljanje djelatnosti ili kao sirovine, a kroz njega se postižu velike uštede. C2C podrazumijeva sve oblike poslovanja između potrošača (npr. razmjena putem Interneta) i aktivnosti među njima koje utječu na neko poslovanje (pisanje mišljenja o proizvodima i sl.). C2B su odnosi gdje glavnu inicijalnu ponudu daju potrošači, a može se odnositi na ponudu proizvoda ili usluga koje nude poduzećima ili ponudu cijene koju su voljni platiti. S druge strane, B2C je obrnuti oblik prethodne verzije e-poslovanja. U elektroničkom poslovanju se poduzetnici susreću s različitim rizicima. Osim tipičnih poslovnih rizika kao što je sistematski rizik (loše procjene) i rizik poslovanja, ovdje se javljaju i specifični rizici, a uglavnom su vezani za sigurnost. To su rizici od prijevara i od zlonamjernih softvera. Različitim mjerama zaštite je moguće zaštititi se od navedenih rizika, a neke od njih su višestruke provjere putem verifikacije, kriptiranje podataka ili softverska rješenja koja štite od zlonamjernih softvera. U elektroničkom poslovanju značajnu ulogu zauzimaju portali, jer objedinjuju informacije iz većeg broja izvora. Njihova namjena jest privući ciljane korisnike zanimljivim sadržajima kako bi im, između ostalog, mogli ponuditi reklamne sadržaje svojeg poduzeća ili klijenata. Pojedini portali služe ponajprije za obavljanje elektroničke trgovine, drugi kao komunikacijsko sredstvo za prodaju ili oglašavanje, a neki da bi se stvorila korisnička vjernost proizvodu, usluzi ili poslovnom subjektu.
Parallel title (English)E-Business Portals
Committee MembersGiorgio Sinković
Vanja Bevanda
Goran Matošević
GranterUniversity of Pula
Lower level organizational unitsFaculty of economics and tourism "Dr. Mijo Mirković"
PlacePula
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Information and Communication Sciences
Organization and Informatics
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmeInformatics
Academic title abbreviationuniv.bacc inf.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2015-09-29
Parallel keywords (Croatian)elektroničko poslovanje korporacijski portali online plaćanje zlonamjerni softweri
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Notesažetak preuzet iz zaključka
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:313471
CommitterBarbara Dušan