undergraduate thesis
Product placement in a movie

Ivona Ramljak (2015)
University of Pula
Faculty of economics and tourism "Dr. Mijo Mirković"
Metadata
TitlePrikriveno oglašavanje u filmu
AuthorIvona Ramljak
Mentor(s)Dražen Alerić (thesis advisor)
Abstract
Jedno od najuočljivijih svojstva današnjeg svijeta jest golema količina marketinških poruka u okolini. Prikriveno oglašavanje nije klasičan oblik manipulacije koji se lako može prepoznati. Za građane koji konzumiraju medije bitno je da mogu prepoznati razliku između klasičnog i prikrivenog oglašavanja. Građane koji ne promatraju medije dovoljno kritički, vrlo je lako zavarati te često svoja mišljenja temelje upravo na onome što čitaju iz novinarskih članaka, vide i čuju na televiziji, gdje očekuju da je izraženo objektivno mišljenje. Najveća negativnost sve učestalijeg skrivenog oglašavanja je u tome što se javna komunikacija sve više pretvara u prikriveno oglašavanje. U tom slučaju, čitatelju je sve teže razlikovati javnu komunikaciju od promidžbene poruke. Medijske su kuće danas zarobljene između interesa velikih oglašivača, koji im predstavljaju profit, s jedne strane te interesa gledatelja, slušatelja, čitatelja i regulativa s druge strane. Zbog informacijskog preopterećenja današnjeg društva, veliki dio potrošača klasično oglašavanje percipira kao nešto dosadno, napadno, loše. Dobro osmišljeno prikriveno oglašavanje ne ometa samu scenu, naprotiv sve je taktički smišljeno da potrošači niti ne zapažaju oglašavanje kao takvo, nego u smislu normalne radnje u određenoj sceni. Dakle, kompanije su pronašle način oglašavanja u kojem potrošač nema razvijen obrambeni stav te je kao takav privlačan i pogodan. S druge strane prikriveno oglašavanje nosi i svoje rizike. Ako je film u kojem se kompanija oglašava proglašen kao loše izveden, proizvodi koji su oglašavani u filmu početi će se kretati u negativnom smjeru, u smislu pada potražnje i cijene proizvoda. Prikriveno oglašavanje u filmu nije nužno loše za potrošače, jer proizvodi i marke koje se oglašavaju u filmu namijenjeni su onom segmentu koji je odlučio gledati film, pa u suštini nema pretjeranog „nagovaranja“ na određenu vrstu proizvoda nego samo na određenu marku. S druge strane prikriveno oglašavanje postaje loše u ono trenutku kada sam film postaje „modna pista“ za prikriveno oglašavanje.
Parallel title (English)Product placement in a movie
Committee MembersErik Ružić (committee member)
Dražen Alerić (committee member)
Lenko Uravić (committee member)
GranterUniversity of Pula
Lower level organizational unitsFaculty of economics and tourism "Dr. Mijo Mirković"
PlacePula
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmeBusiness Economics; specializations in: Finance, Accounting and Auditing, Marketing Management, Management and Entrepreneurship, Tourism, Business Informatics
Study specializationMarketing Management
Academic title abbreviationuniv.bacc.oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2015-09-30
Parallel keywords (Croatian)prikriveno oglašavanje film glazba marka medij konzistentnost
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Notesažetak preuzet iz zaključka
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:258841
CommitterBarbara Dušan