Abstract | Pjesme koje se najčešće koriste u predškolskim ustanovama dječje su pjesme u kojima su opjevane životinje, godišnja doba, obitelj, društvo, religijski događaji i drugo. Kako bi djeca usvojila glazbene sposobnosti i znanja, odgojitelji obrađuju pjesme sastavljene od glazbenih izražajnih elemenata, a to su melodija, ritam, metar, tekst, glazbeni oblik, karakter, tempo, dinamika i povezanost elemenata glazbenog djela. U radu s temom proljeća pjesme se dijele prema dobnim skupinama na mlađu, srednju i stariju dobnu skupinu prema opsegu dječjeg glasa kako bi bile primijenjene njihovoj dobi, sposobnostima i mogućnostima. Za mlađu dobnu skupinu biraju se pjesme manjeg opsega i primjerenog tekstualnog sadržaja, kao što su u radu predložene pjesme Proljeće i Laste. Srednja dobna skupina obuhvaća djecu od četvrte do pete godine života kada se kod djeteta povećava interes za istraživanjem. Dijete i u glazbi istražuje, pokazuje interes za glazbene instrumente, rado pjeva, pleše i glumi. Pjesme primjerene za tu dob su Zvončić u proljeće, Visibaba i Pjevala je ptica kos. Kada govorimo o starijoj dobnoj skupini, podrazumijeva se dob od pete do sedme godine života. Pjesme namijenjene djeci starije dobne skupine većeg su opsega glasa te složenijeg i dužeg teksta i trebaju odgovarati potrebi djeteta za plesom i pokretom. Neke od pjesama primjerene starijoj dobnoj skupini su Proljeće u srcu, Ode zima, Šumska pjesmica i Jaglac. U radu se donosi i prijedlog pjesama o proljeću na engleskom jeziku i skladba, violinski koncert Antonija Vivaldija „Proljeće“, iz Četiri godišnja doba, kao mogućnost za obradu zadane teme. Putem organiziranih i slobodnih aktivnosti djeca upoznaju mogućnosti glazbenoga jezika i izražavaju se glazbenim sredstvima. Tako stvaraju pozitivan stav i potrebu za glazbenom umjetnošću. |
Abstract (english) | The songs most commonly used in preschool institutions are children's songs that sing about animals, the four seasons, family, company or religious events. In order to process songs with children properly and to enable the children to adopt musical abilities and knowledge, educators analyse the songs using musical expression elements such as melody, rhythm, harmony, meter, text, musical form, character, tempo, dynamics and connection between elements of music. In the paper on spring theme, songs are divided by age groups in the younger, middle and older age group according to the child`s voice, to be applied to their age, abilities and possibilities. For the younger age group we choose smaller-scale songs, with appropriate textual content such as Proljeće ( Spring) and Laste (Swallows). The middle age group includes children ages four to five. Since these are the ages the child's interest in exploration is increased, with the help of music the child explores, shows interest in musical instruments, enjoys singing, dancing and playing. Songs that are appropriate for this age are Zvončić u proljeće (Bell in the spring), Visibaba (Snowdrop) and Pjevala je ptica kos (The Blackbird was singing). The older age group includes children ages five to seven. Songs intended for children of an older age group have a larger voice range, more complex and longer lyrics and they have to match the child's need for dance and movement. Some of the songs appropriate to the older age group are Proljeće u srcu (Spring in the heart), Ode zima (Winter go away) , Šumska pjesmica (Forest song) and Jaglac (Primrose). The paper also features a suggestion of spring songs in English and the composition, a violin concert by Antonio Vivaldi "Spring" from the Four Seasons, as an opportunity to process the default theme. Through organized and through free activities, children learn about the possibilities of musical speech and express themselves through sound, in a way that they form a positive attitude and the need for musical art. |