Title Glazbene aktivnosti u dječjem vrtiću "Viškovo"
Title (english) Music activities in kindergarten "Viškovo"
Author Manuela Fabac
Mentor Ivana Paula Gortan-Carlin (mentor)
Mentor Branko Radić (mentor)
Committee member Breza Žižović (predsjednik povjerenstva)
Committee member Ivana Paula Gortan-Carlin (član povjerenstva)
Committee member Branko Radić (član povjerenstva)
Committee member Loris Benassi (član povjerenstva)
Granter University of Pula (Faculty of Educational Sciences) Pula
Defense date and country 2018-10-29, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy Specific Pedagogy
Abstract Glazba, kao svakodnevan dio života uvelike pridonosi i razvoju djece. Djeca se rađaju s određenim predispozicijama za razvoj glazbenih aktivnosti, a osim njihovih vlastitih aktivnosti utjecaj okoline također će biti veliki čimbenik. U ovom radu naglasak je na glazbenim aktivnostima u dječjem vrtiću Viškovo. Osim razvitka sistematičnog razvoja, stručnom timu te odgojiteljicama u Dječjem vrtiću Viškovo u cilju je razviti sposobnost da djeca glazbu primaju, zavole i doživljavaju bez obzira na njihove urođene sposobnosti. Glazba je u Viškovu prisutna svakodnevno, pritom se pridržavajući principa da bude primjerena dobi djeteta, jasna , sistematična, postupna i da zadovoljava dječji interes. Aktivnosti koje su bile koraci do ispunjavanja cilja približavanja glazbe djeci su: aktivno slušanje glazbe,pasivno slušanje glazbe, improvizacija glazbenim instrumentima, upoznavanje s glazbenim slikovnicama i enciklopedijama, upoznavanje s glazbenim instrumentima, druženje s glazbenicima, pjevanje pjesmica i brojalica, sudjelovanje na koncertima i svečanim događanjima. Vrhunac glazbenih aktivnosti tijekom pedagoških godina bio je izdavanje CD-a pod nazivom „Bušić suncu“ na kojem se nalazi 10 pjesama komponiranih za Dječji vrtić Viškovo te sudjelovanje pjevanjem i likovnim izričajem u izdanju pjesmarice „Četiri godišnja doba“. S ciljem razvoja dječjeg potencijala za glazbu potrebno je istu primjenjivati raznoliko, učestalo i na djeci primjeren način kako je i spomenuto.
Glazbene aktivnosti koje sam sama odradila s djecom bile su usvajanje pjesme Babaroga i aktivno slušanje klasične glazbe „Četiri godišnja doba“ Antonija Vivaldija. Budući da je glazba najčešće pasivno uključena u ritam dana u djeci se spontano probudila zainteresiranost i želja da glazba bude u centru pozornosti. Aktivno pjevanje, vesela i opuštena atmosfera, dječji osmijeh bile su njihove reakcije. Bili su dugo skoncentrirani na usvajanje i izvođenje pjesme kao i na osluškivanje i interpretaciju osjećaja koje je klasična glazba u njima budila. Njihova želja da neprestano ponavljaju pjesmu, pjevaju i nadograđuju je koreografijom bila je konkretan znak da je glavni cilj glazbenih aktivnosti ispunjen.
Abstract (english) Music as a part of everyday life greatly contributes to child development. Children are born with certain predispositions to develop musical activities, yet beside their own activities, the influence of the environment is also a major factor. My thesis focuses on musical activities at Viškovo Kindergarten. In addition to systematic development, a professional team and kindergarten teachers at Viškovo Kindergarten try to develop in children the ability to receive, love and experience music regardless of their innateabilities. Music is present at Viškovo Kindergarten daily, adhering to the principles of being appropriate for the child's age, clear, systematic, gradual, and satisfying the child's interests. Various activities are performed to bring music closer to children including: active listening to music, passive listening to music, improvisation with musical instruments, introduction to musical picture books and encyclopaedias, presentation of musical instruments, socialisation with musicians, singing songs and nursery rhymes, participation in concerts and celebrations. The peak of musical activities during the pedagogical years was the release of the CD called "Bušić suncu" with 10 songs composed for Viškovo Kindergarten and the participation in the creation of the nursery rhymes book "Četiri godišnja doba" by both singing and drawing. In order to develop children's potential for music, it is necessary to apply music diversely, frequently and in a child-friendlyway.
The musical activities I did myself with children were learning of the song Babaroga and active listening to classical music „ The Four Seasons“ by Antonio Vivaldi. Since music is mostly passively present in a daily rhythm, children have spontaneously awakened their interest and desire for music to be at the centre of attention. Children's reactions were active singing and smiling in cheerful and relaxed atmosphere. Their attention span was longer than usual while performing the song as well as while listening and interpreting feelings that classical music had woken up in them. Their desire to constantly repeat the song, sing and upgrade it with choreography was a firm sign that the main purpose of musical activities was fulfilled.
Keywords
djeca
Dječji vrtić Viškovo
glazba
glazbene aktivnosti
odgojiteljica
Keywords (english)
children
kindergarten
music
musical activities
Viškovo kindergarten
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:137:503911
Study programme Title: Preschool Education Study programme type: professional Study level: undergraduate Academic / professional title: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2019-01-19 15:30:06