Abstract | Danas je imidž i brend temeljna stavka za odluku o postupanju kod pojedinaca. Ono što je moderno, što je "in", što svi prate, rade gledaju, čineono što ima iza sebe čvrsto ime,znak,simbol,viziju,misiju,objedinjenu sliku;imidž i brend postaju najvažnija stavka kod plasiranja ponude, bilo riječ o proizvodu,usluzi ili pak destinaciji.Tako imidž destinacije postaje primarna stavka prevage odluke o posjećčivanju, te sve je više postao imperativ kvalitetnog i adekvatnog upravljanja, razrade, sastavljanja te plasiranja imidža.
U diplomskom radu autor istražuje imidž destinacije, s naglaskom na turističku destinaciju grada Pule, gdje nastoji kroz provedbu istraživanja saznati i dobiti uvid u subjektivn mišljenja i doživljaj svojih sugrađana o gradu Puli. Sukladno tome, istražuje se teorijski dio turističke destinacije te poimanja imidža i njegovo mjerenje . Kao cilj rada zadano je istraživanje imidža grada Pule, kako je već rečeno, ne bi li se uvidjelo stajalište i subjektivno mišljenje drugih o trenutačnom imidžu grada Pule. Tijekom izrade diplomskog rada autor se koristio sljedećim metodama: metoda istraživanja,induktivna,analize,konkretizacije te kompilacije, a sve s ciljem sastavljanja što kvalitetnijeg rada.
Korištena su literaturna djela s područja turizma te marketinga kao primarni izvor ., dok su mrežni izvori korišteni kao sekundarni izvor podataka.
Diplomski rad strukturiran je tako da s uvodom i zaključkom sadrži šest poglavlja.
U Uvodnom poglavlju autor definira predmet i cilj istraživanja, vrši prikaz istraživačkih metoda te izvori podataka. Prvo poglavlje s kojim počinje diplomski rad posvećeno je turističkoj destinaciji kao dojmu, njenu načinu i razvijanja i samog životnog ciklusa. Promatra se proces gdje je najčešće riječ o samom imidžu i njenoj atraktivnosti. Kroz drugo poglavlje obrađuje se imidža kao i sami čimbenici. Autor se posebno osvrće na pojam imidža grada te njegovo brandiranje, te vrši prikaz metoda koje se koriste za mjerenja imidža turističke destinacije. O imidžu grada Pule autor istražuje tokom trećeg poglavlja.Važnost pritom pridaje osnovnim podacima, te predstavljanju demografskih čimbenika, prirodnog okruženja, kulturno-povijesne baštine, turizma, gospodarstva, političke scenekvalitete življenja te vizije i misije grada Pule. Empirijsko istraživanje koje je provedeno za potrebe pisanja diplomskog rada u obliku anketnog upitnika, dobivene rezultate autor prikazuje u četvrtom poglavlju rada. Na kraju uz zaključak, daje se popis korištene literature, popis slika, grafikona i tablica te prilog-anketni upitnik. |
Abstract (english) | We define the image as a unique character of the destination, which is necessary today to attract tourists. Here, the uniqueness of the destination, location, quality of the local environment, safety, level and availability of services, as well as the hospitality and kindness of the domicile population come te the fore: The importance of simplicity and quality of the image, its credbility but also its distincitvnesm and its ability to be adjusted was noticed.
By combining the above the information of an effective image of a tourist destination is ensured, which is reflected in the attraction of more tourists. The notion of the image of the city is extremly important at the moment when the tourist begins to create his travel and vacation, because the image itself has a strong role in choosing a destination. What is important to know is how the image can be easily changed , and it all depens on the way positioning promotional and marketing activities, so the exceptional importance of adequate management of the same activities is recognized
This thesis investigated and the image of the city of Pula in 108 respondentsm based on political, demographic,social,tourist and economic elements, and the analysis of the results showed that respondents have a negative image of the city of Pula in all aspects , and only a few positive items. |
Study programme | Title: Business Economics; Financial Management, Marketing Management, Management and Entrepreneurship,Tourism, Business Informatics; specializations in: Financial Management, Marketing Management, Management and Entrepreneurship, Tourism and Development, Business Informatics, Informatics Management Course: Marketing Management Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra poslovne ekonomije (magistar/magistra poslovne ekonomije) |