Abstract | Osobna komunikacija u današnjem razvijenom svijetu postaje sve brže rasteći trend u promocijskim aktivnostima. Ona dopušta izravnu, interaktivnu komunikaciju s krajnjim potrošačem. Prednosti koje je obilježavaju jesu ekonomičnost troškova u usporedbi s masovnim medijima, dopiranje direktno do potrošača, precizno segmentiranje tržišta i kreiranje oblikovane ponude zahvaljujući širokoj bazi podataka, zatim mogućnost tempiranja dolaska poruke do potrošača u pravi trenutak i, na kraju, mjerenje rezultata i povratnih informacija.
Dobar primjer korištenja ovih oblika komunikacije na domaćem tržištu je tvrtka T-Hrvatski Telekom.
Ovo je poduzeće vodeće u telekomunikacijskom sektoru na našem teritoriju, a u zadnje vrijeme često pronalazi inovativne, kvalitetne i uspješne oblike kako izravnog, tako i interaktivnog marketinga, ali i usmene predaje i osobne prodaje. Dobro osmišljeni i funkcionalni web shop omogućuje korisnicima da na zabavan i interaktivan način kupuju iz udobnosti svoga doma. Djelatnici su za cijelo vrijeme kupnje dostupni na telefonu, na mailu te na chatu. Uz to, može se naručiti i posjet operatera na kućna vrata, što je veliki napredak u osobnoj prodaji. Osim toga, u osobnu se prodaju godišnje ulažu velika sredstva za edukaciju i motivaciju zaposlenika. T-Blog je odlična ideja kako zadržati potrošačevu zainteresiranost, objavljivanjem novosti iz područja telekomunikacija, zanimljivostima vezane uz poduzeće, i sl. Nadalje, veliki korak naprijed je mobilni marketing, a T-HT je pionir u ovome segmentu. Usluga kupon Kupon2to ima iz dana u dan sve više korisnika, kako poslovnim partnera tako i krajnjih potrošača. Zahvaljujući njoj, geolokacija klijenta te ostale informacije iz baze podataka dopuštaju da se u savršenom trenutku pruži ponuda na zaslonu njihovog mobilnog telefona, kreirana baš po njihovoj mjeri.
Da bi se proučio utjecaj i opće prihvaćenost nekih od oblika izravnog marketinga, kao što su telemarketing, promocija putem direktne pošte i sl., sprovela se kratka anketa na uzorku od 73 ljudi. Rezultati su pokazali da su potrošači na našem tržištu i dalje dosta skeptični što se tiče telemarketinga, ali imaju pozitivniji pristup pošti, SMS-ovima, newsletterima i ostalim kanalima komunikacije, što daje dovoljno prostora da se izravni marketing, zajedno s ostalim oblicima osobne komunikacije, i dalje uspješno razvija. |
Abstract (english) | Personal communication in today's developed world is becoming a faster ascending trend in promotional activities. It allows a direct, interactive communication with the final consumer. Benefits that characterize it are cost effectiveness in comparison with the mass media, the possibility of reaching out directly to the consumer, a precise market segmentation and creation of designed offers thanks to a large database, then the possibility of timing the arrival of a message to the consumer at the best time and, at the end, performance measurement and feedback.
A good example of using these forms of communication at the domestic market is the company T-Hrvatski Telekom.
This is our leading company in the telecommunications sector, and lately often is finding innovative, high-quality and successful forms of direct and interactive marketing, as well as personal sales. A well-designed and functional web shop allows to customers a fun and interactive way of buying from the comfort of their home. Staff is available all the time on phone, via e-mail and chat. In addition, they can also order a visit of the operator at their door, which is a breakthrough in personal sales. In addition, the company annually invests a lot of funds in education and motivation of employees. T-Blog is a great idea to keep the consumer's interest, through the publication of news in telecommunication's fields and of interesting facts related to the company. Furthermore, a major step forward is mobile marketing, and T-HT is a pioneer in this segment. Service Kupon2to is getting more and more users every day, from business partners to final consumers. Thanks to it, geolocation of the client and other information from the database allow an offer created exactly to their needs to be shown on their phone screens at the perfect moment.
To study the impact of general acceptance of some forms of direct marketing, such as telemarketing, promotion via direct mail, etc., a short survey on a sample of 73 people was conduced. The results showed that consumers on our territory are still quite skeptical when it comes to telemarketing, but have a more positive approach to mail, SMS, newsletters and other communication channels, which gives enough space to direct marketing, along with other forms of personal communication, to continue developing successfully. |