Title Kreativan pristup nastavi latinskoga jezika
Title (english) A creative approach to teaching Latin
Author Vanja Goričanec
Mentor Violeta Moretti (mentor)
Mentor Marko Ljubešić (sumentor)
Committee member Ante Matan (predsjednik povjerenstva)
Committee member Violeta Moretti (član povjerenstva)
Committee member Marko Ljubešić (član povjerenstva)
Committee member Tara Pavlović (član povjerenstva)
Granter University of Pula (Faculty of Philosophy) Pula
Defense date and country 2021-09-24, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline HUMANISTIC SCIENCES Philology Classical Philology
Abstract Ovaj se rad bavi kreativnim pristupom poučavanja latinskoga jezika u svrhu da se
poboljša način učenja i poučavanja te da se poveća interes za učenjem klasičnih jezika. S
obzirom na to da 21. stoljeće nije naklonjeno učenju klasičnih jezika te s ciljem da se osvijesti
potreba za učenjem klasičnih jezika u prvome se dijelu rada upućuje na važnost učenja
klasičnih jezika, podrijetlo te ulogu latinskoga jezika. Budući da se poučavanju latinskoga jezika
u velikoj mjeri pristupa na tradicionalan način, istražuje se metodika poučavanja jezika,
predstavljaju se sustavi iz metodičke literature te se iznose klasične metode poučavanja
latinskoga jezika s ciljem da se ukaže na potrebu za nadogradnju metoda poučavanja. Budući
da je igra djeci imanentna, u prvome se dijelu rada naglasak stavlja na to da bi igru trebalo
iskoristiti u nastavnome procesu s ciljem da se učenike motivira i potakne na aktivnost. Kako
je djeci igra imanentna u drugome se dijelu rada naglasak stavlja na igru i predstavlja se je kao
metodu poučavanja pomoću koje se učenike može motivirati i potaknuti na aktivnost u
nastavnome procesu. Nakon toga se prikazuje podjela na jezične kreativne igre s primjerima
za upotrebu u nastavi latinskoga jezika, koju iznosi Katarina Aladrović Slovaček (2018) u svojoj
knjizi pod nazivom Kreativne jezične igre. Korištenje kreativnih jezičnih igara u nastavi
latinskoga jezika ne podrazumijeva isključivanje tradicionalnoga učenja jezika, već ga
nadopunjuje te omogućava nastavnicima noviji pristup u poučavanju jezika, a učenicima
pristup učenju jezika kojim ih se potiče na razvoj samostalnoga učenja što dovodi do njihova
osamostaljivanja, ali i do povećanja interesa za učenjem.
Zaključno, napravljen je prikaz nastavnih priprema s nastavnim jedinicama koje su
propisane Nastavnim planom i programom za srednje škole. Pripreme su napravljene po
metodičkome predlošku za poučavanje jezika, pri čemu se upotrebljavaju sustavi iz metodičke
literature, ali se primjenjuju i opisane kreativne jezične igre.
Abstract (english) This paper deals with a creative approach to teaching the Latin language to improve
the mode of learning and teaching, and to increase interest in learning classical languages.
Considering that the 21st century has not been prone to learn classical languages and to bring
attention to the need of learning classical languages, in the first part of the paper the
importance of learning classical languages, their origin, and the role of the Latin language are
demonstrated. Since the teaching of the Latin language is largely approached traditionally, the
method of teaching the language is investigated, systems from methodical literature are
presented, as are the classical methods of teaching the Latin language to show the need to
upgrade the teaching method. Since games are immanent for children, in the first part of the
paper, the emphasis is placed on how games should be used in the teaching process to
motivate and encourage the activity. As games are immanent for children, in the second part
of the paper, the emphasis is placed on games and is represented as a method of teaching by
which students can be motivated and encouraged to be active in the teaching process.
Subsequently, the classification of creative language games is shown with examples for usage
in teaching the Latin language, as presented by Katarina Aldarović Slovaček (2018) in her book
„Creative language games“. The use of creative language games in Latin language class does
not imply the exclusion of traditional language study, rather it complements it and allows
teachers a newer approach to language teaching, and students access to language learning
that encourages the development of independent learning, which leads to their independence
but also an increase of interest in learning.
In conclusion, there is an overview of teaching preparations with teaching units
prescribed by the curriculum and high school program. The preparations were made according
to the methodical template for language teaching, using systems from methodical literature,
but also applying the described creative language games.
Keywords
latinski jezik
metodika nastave latinskoga jezika
kreativan pristup učenja i poučavanja
igra
kreativne jezične igre
nastavna priprema
Keywords (english)
Latin language
Methodology of Latin Language class
Creativ Approach to Learning and Teaching
Games
Creative Language Games
Teaching Preparation
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:137:571096
Study programme Title: Croatian Language and Literature (double major); specializations in: teaching track Course: teaching track Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti (magistar/magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2021-09-30 13:42:01