Title Utjecaj medija na djecu predškolske dobi
Title (english) The Influence of Media on Preschool Children
Author Ivana Banko
Mentor Irena Kiss (mentor)
Committee member Mirjana Radetić-Paić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Irena Kiss (član povjerenstva)
Committee member Kristina Riman (član povjerenstva)
Granter University of Pula (Faculty of Educational Sciences) Pula
Defense date and country 2023-06-30, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Pedagogy General Pedagogy
Abstract Svojim ubrzanim razvijanjem mediji neminovno utječu na promjene načina života u današnjem svijetu te posljedično imaju velik značaj u razvoju djece. Svrha je ovog rada istražiti na koji način promjene u tehnologiji i dostupnost medija utječu na kognitivni, socio-emocionalni, govorno-jezični te motorički razvoj djece, a također ispituje i poučava načine adekvatnog korištenja medija koje bi djeci omogućilo razvoj kritičke osviještenosti, medijske kompetentnosti i pismenosti. U radu se prikazuje istraživanje provedeno od siječnja do travnja 2023.godine. u suradnji s roditeljima i skrbnicima djece osam odgojno-obrazovnih skupina Dječjeg vrtića Pula. Studija je provedena anonimnim online anketnim upitnikom te prikazuje sljedeće podatke: količinu vremena koju djeca provode uz medije, vrste elektroničkih medija kojima se koriste, sadržaje i aplikacije kojima su izložena, promjene u ponašanju nakon korištenja medija, utjecaj medija na navike spavanja te na govorno-jezični razvoj. Analizom podataka potvrđene su hipoteze o prekomjernom korištenju medija djece, izloženosti neprimjerenim sadržajima te negativnom utjecaju na ponašanje, dok su opovrgnute hipoteze o utjecaju medija na govorno-jezični razvoj te o nedovoljnoj upućenosti roditelja o negativnim utjecajima medija na djecu. Podatci pokazuju visoku korelaciju razine obrazovanja roditelja i količine vremena koja je djeci omogućena za korištenje medija, dobi roditelja i aplikacija koje djeca koriste te ponašanja koje se uočava nakon korištenja medija. Podatci ovog istraživanja korisni su za sve roditelje, odgojitelje i stručnjake koji već rade te za studente koji će tek raditi s djecom predškolske dobi, kako bi osvijestili važnost vlastite medijske pismenosti i medijskog odgoja djece već od najranijih dana.
Abstract (english) The media greatly influence the accelerated changes in today’s world and way of life. With its constant development, it also profoundly and inevitably affects the development of children. The purpose of this work is to investigate how changes in technology and the availability of media affect the cognitive, socio-emotional, speech-language and motor development of children, also focusing on the ways in which an adequate use of media would enable children to develop critical awareness, media competence and literacy. The research presented in this paper was conducted from January to April 2023, in cooperation with parents and guardians of eight educational groups of the Pula Kindergarten. The study was conducted using an anonymous, online questionnaire and submit the following data: the amount of time children spend using media, the types of electronic media they use, the content and applications they are exposed to, the changes perceived in their behaviour after using the media, the influence of media on sleep habits and its speech - language development. The data analysis confirmed the hypotheses about the excessive use of media by children, their exposure to inappropriate content and its consequent negative impact on behaviour. It also refuted the alleged impact of media on speech and language development and the insufficient knowledge of parents about the negative impact of media on children. The data shows a high correlation between the level of education of the parents and the amount of time the children are allowed to use media, the age of the parents, the applications used by children, and the behaviour observed after using the media. The results of this research are useful for all parents, educators and experts who already work and for students who will work with preschool children, in order to make them aware of the importance of their own media literacy and the media education conveyed to children.
Keywords
mediji
medijska pismenost
medijski odgoj
djeca predškolske dobi
roditelji
utjecaj
razvoj
Keywords (english)
media
media literacy
media education
preschool children
parents
influence
development
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:137:536944
Study programme Title: Early and preschool education Study programme type: university Study level: graduate Academic / professional title: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2023-07-04 11:34:58