Abstract | SAŽETAK
Informacijsko komunikacijski sustavi (IKS) u zdravstvu doprinose kvalitetnijoj sestrinskoj skrbi te posljedično boljim zdravstvenim ishodima pacijenata, njihovom boljem zdravlju i kvaliteti života. Pozitivni stavovi operacijskih sestara prema IKS-ima su neophodni za kvalitetno vođenje sestrinske dokumentacije u Centralnom operacijskom bloku Opće bolnice (OB) Pula.
CILJ ISTRAŽIVANJA: Ispitati stavove operacijskih sestara o uporabi sestrinskog zapisa u elektronskom obliku.
METODE I ISPITANICI: U ovom presječnom istraživanju, u ispitivanu skupinu uključeno je 30 operacijskih sestara zaposlenih u Centralnom operacijskom bloku OB Pula. Podaci su prikupljani pomoću „Upitnika o zadovoljstvu korisnika IKS-ima u sestrinstvu“.
REZULTATI: Prosječna dob ispitanika bila je 44,4 godine, a prosječna duljina radnog staža 20,23 godine. Podjednako je bilo ispitanika koji su prošli (43,3 %) i onih koji nisu prošli edukaciju (56,7 %) iz IKS u zdravstvu tijekom formalnog školovanja, onih koji jesu (66,7 %) i onih koji nisu (33,3 %) koristili e-mail u poslovnim aktivnostima te onih koji su bili (63,3 %) i onih koji nisu bili (36,7 %) uključeni u razvoj i dogradnju IKS-a na radnom mjestu. Statistički značajno više veći broj ispitanika smatralo je da su provedene edukacije iz IKS-a u zdravstvu bile jasne i razumljive (84,6 %), koristilo je e-mail u privatne svrhe (96,7 %), koristilo je pametni telefon u privatnoj komunikaciji(100 %), društvene mreže na pametnim mobitelima (93,3 %) i IKS-e na radnom mjestu (96,7 %). Statistički značajno manji broj ispitanika sa završenom srednjom školom (11,8 %) i ispitanika s 21 i više godina rada u operacijskoj dvorani (21,5 %) pohađao je edukaciju iz IKS-a tijekom formalnog školovanja. U procjeni stavova ispitanika prosječan broj bodova bio je 3,47. Ispitanici su iskazali dobre do vrlo dobre stavove o uporabi sestrinskog zapisa u elektronskom obliku, odnosno o IKS-a. Najveći broj ispitanika imao je neutralan stav (53,3 %), zatim s pozitivnim (43,3 %), dok je najmanje bilo onih s negativnim stavom (3,3 %) stavovima. Negativan stav prema korištenju IKS-a na radnom mjestu statistički značajno su učestalije iskazivali ispitanici koji ne koriste IKS-e na svom radnom mjestu (100 %).
ZAKLJUČAK: Iako operacijske sestre Centralnog operacijskog bloka OB Pula imaju dobre do vrlo dobre stavove o korištenju sestrinskog zapisa u elektroničkom obliku, potrebno je dodatno unaprijediti njihova znanja o informacijsko-komunikacijskim sustavima kako bi ti stavovi postali izvrsni. |
Abstract (english) | SUMMARY
Information and communication systems (IKS) in healthcare contribute to higher quality nursing care and, consequently, better health outcomes for patients, their better health and quality of life. The positive attitudes of operating nurses towards IKS are necessary for quality management of nursing documentation in the Central Operating Block of the General Hospital (OB) in Pula.
AIMS: To examine the attitudes of operating room nurses about the use of nursing records in electronic form.
METHODS AND RESPONDENTS: In this cross-sectional study, the examined group included 30 operating nurses employed in the Central Operating Block of the Pula General Hospital. The data was collected using the "Questionnaire on user satisfaction with IKS in nursing".
RESULTS: The average age of the respondents was 44,4 years, and the average length of service was 20,23 years. There were an equal number of respondents who received (43,3 %) and those who did not receive education (56,7 %) in information and communication systems in healthcare during formal education, those who did (66,7 %) and those who did not (33,3 %) used e-mail in business activities and those who were (63,3 %) and those who were not (36,7 %) involved in the development and upgrading of information and communication systems at the workplace. A statistically significantly higher number of respondents believed that the conducted training on information and communication systems in healthcare was clear and understandable (84,6%), used e-mail for private purposes (96,7 %), used a smartphone in private communication (100 %), social networks on smart phones (93,3 %) and information and communication systems in the workplace (96,7 %). A statistically significantly smaller number of respondents with completed high school (11,8%) and respondents with 21 and more years of work in the operating theater (21,5 %) attended information and communication systems education during their formal education. In the assessment of respondents' attitudes, the average number of points was 3,47. The respondents expressed good to very good attitudes about the use of the nursing record in electronic form, that is, about the information and communication systems . The largest number of respondents had a neutral attitude (53,3 %), followed by positive (43,3 %), while the fewest were those with a negative attitude (3,3 %). A negative attitude towards the use of information and communication systems at the workplace was statistically significantly more often expressed by respondents who do not use information and communication systems at their workplace (100 %).
CONCLUSION: Although the operating room nurses of the Central Operating Block of the Pula General Hospital have good to very good attitudes about the use of nursing records in electronic form, it is necessary to further improve their knowledge of information and communication systems in order for these attitudes to become excellent. |