Abstract | Komunikacija je jedan od najvažnijih čimbenika u poslovanju. Kako je uz samo informiranje uloga komunikacije i edukativna, rekreativna, persuazivna s time je sve važnije da poduzeća, ali i ostale institucije komuniciraju s svojim potrošačima redovno, da im budu dostupniji, te na taj način stječu svoj ugled u konkurentom poslovnom svijetu.
Internet poslovanje danas dobiva sve veću ulogu u poslovanju nekog poduzeća. Posebno sve važnije postaju društvene mreţe. Tako se društvenim mrežama svakodnevno pridružuju nova poduzeća, ali također i kulturne institucije, koje unazad par godina nisu obraćale posebnu paţnju na oglašavanje i komunikaciju s svojim korisnicima.
Danas je putem društvenih mreža komunikacija postala dvosmjerna. Poduzeća lako mogu komunicirati s svojim korisnicima, te ako su ažurna te brinu o svom imidžu na jednostavniji način mogu pokušati riješiti neke probleme s kojima se korisnici mogu susreti, ili na jednostavniji način mogu pružiti korisnicima informacije. Kako je na društvenim mrežama lakše komunikacija korisnika s drugim članovima mreţe, a samim time i njihovim prijateljima, odnosno referentnim grupama poduzeća moraju imati na umu taj podatka prilikom pristupanja jednoj od mreža. Informacije kolaju brže i lakše te su dostupnije svim korisnicima, a njihovo širenje je ubrzano, još više ako je riječ o nekom negativnom komentaru koji moţe narušiti reputaciju poduzeća. Izgled stranice društvene mreţe treba shvatiti kao izgled ulaza u ovom slučaju kazališta. Mnogi korisnici će se prvi put susreti s kazalištem upravo na nekoj od društvenih mreţa. Način objava, brzina odgovaranja na upite, količina komentara ( i onih negativnih i onih pozitivnih) mogu biti presudne u odlučivanju o korištenju neke usluge. Kao što je već rečeno društvene mreţe se ne bi trebale koristiti iz razloga što predstavljaju moderan oblik komunikacije s potrošačima, nego zato što predstavljaju ujedno i najefikasniji način interaktivne komunikacije koja je uvijek dostupna i jednostavna.
Prvenstveni razlog zašto se Zagrebačko kazalište mladih pridruţilo društvenim mreţama je kako bi privukli mlađu populaciju koji inače nisu uobičajeni korisnici usluga nekog kazališta. Za te svrhe su unajmili vanjsko poduzeće koje je specijalizirano u internet poslovanju. Nakon unajmljivanja poduzeća objave, sama aţurnost odgovaranja i postavljanja obavijesti se uvelike poboljšala. Također se primjećuje da posvećuju posebnu paţnju izgledu, te da samim time aţuriraju i izgled stranice. Tako je već tokom analize izgled stranica promijenjen u svrhu lakšeg snalaţenja korisnika na njihovim stranicama. Također s redizajnom stranice su napravili i mobilnu aplikaciju. S time su pokazali da su svjesni toga da sve više korisnika koristi mobitel kao prvenstveni izvor nekih bitnih i kraćih informacije, te su u koraku s trendovima.
Analizirajući ovaj rad dolazi se do zaključka da bi na internetu trebali svi poslovati, odnosno koristi barem jednu od društvenih mreţa. Na taj način je jednostavnije pristupiti nekim podacima, a i sve veći broj populacije s nalazi na barem jednoj društvenoj mreţi. Također se moţe primijetiti da Zagrebačko kazalište mladih ulaže sve veće napore u pristupu na društvenim mrežama, iz čega proizlazi da će se taj nastup u idućim godinama samo poboljšavati, te da će time utvrditi svoje mjesto na svjetskoj sceni. Pravilno korištenje mogućih resursa, a time interneta svima daje veliku prednost u poslovanju te time stječu ugled u svijesti korisnika. |