Abstract | Međunarodni turizam kao obilježje današnjih putovanja, zajedno sa globalizacijom utječe na
potrebe turista, promjene na tržištu, trendove, ali i način života lokalnog stanovništva. Trendovi
u međunarodnom turizmu bilježe konstantne promjene i brzorastući trend razvoja tehnologija i
promjena potreba turista. Da bi destinacija mogla pratiti sve nove trendove treba se
prilagođavati i formirati kvalitetan tim upravljanja destinacijom, ali i društveno odgovornim
poslovanjem. Međunarodni turizam i globalizacija donose pozitivne, ali i negativne aspekte
poput kulturnih barijera u međunarodnom turizmu.
Kulturne barijere u međunarodnom turizmu označavaju ograničenja vezana uz ekologiju,
ekonomiju, religiju, način života, arhitekturu, percepciju, lokalno stanovništvo, politiku, nemire
i porast kriminala. Kulturne barijere u svim navedenim segmentima mogu izazvati veliku štetu
koja može dovesti do smanjenja dolaska turista zbog barijera, ali i do nezadovoljstva lokalnog
stanovništva. Vrlo smo često svjedoci siromaštva lokalnog stanovništva u destinacijama koje
imaju visoke prihode od turizma, a kao razlog gotovo uvijek se navodi nepravilno upravljanje
destinacijom i političke odluke. Političke odluke i vjera mogu biti i razlog rata, nemira ili
kriminala u destinacijama. Nažalost, danas gotovo svaki dan čitamo, gledamo i slušamo o
nemirima u svijetu, Siriji i izbjeglicama. Nakon svih nemira ili ratova destinacija će vrlo teško
uspjeti vratiti turističku atraktivnost i povjerenje turista, a takav slučaj je i Grčka. Kulturnim
barijerama se može upravljati, može ih se smanjiti ili čak u potpunosti ukloniti uz adekvatne
alate upravljanja. Jedni od tih alata su i educiranje lokalnog stanovništva, razumijevanje nacija,
poticanje interkulturne komunikacije, uvođenje pro - poor turizma te općenito prihvaćanje,
razumijevanje i poštivanje nacija.
Dolazi se do zaključka kako su kulturne barijere prisutne upravo zbog kulturnih različitosti koje
turist i lokalno stanovništvo moraju prihvatiti kao širenje osobnih horizonta te kao upoznavanje
tuđe kulture. Ukoliko se taj segment pronađe i uspostavi, preostaje samo adekvatno upravljanje
destinacijom i društveno odgovorno poslovanje kako bi se kulturne barijere smanjile, te postali
„čarima“ putovanja u raznolike zemlje. Buduća istraživanja međunarodnog turizma temeljiti će
se upravo na uklanjanju i prepoznavanju kulturnih barijera, te će predstavljati temelj budućeg
razvijanja međunarodnog turizma u destinacijama. |