Abstract | Dječja književnost je posebni dio književnosti koji obuhvaća djela što po tematici i formi odgovaraju dječjoj dobi (grubo uzevši od 3. do 14. godine), a koja su ili svjesno namijenjena djeci, ili ih autori nisu namijenili djeci, ali su tijekom vremena, izgubivši mnoge osobine koje su ih vezale za njihovo doba, postala prikladna za dječju dob, potrebna za estetski i društveni razvoj djece, te ih gotovo isključivo ili najviše čitaju djeca. Priča je književna vrsta u kojoj se čudesno pojavljuje na bilo koji način, u bilo kojem obliku i u bilo kojem opsegu. Ona obuhvaća kraće podvrste priče, a to su bajka, fantastična priča, saga, legenda, pripovijetka. Dijete se s pričom upoznaje u najranijoj dobi. Ono preko nje uči, stječe elementarno znanje, usvaja mnoge nazive, imena i pojmove, te su one izvor znanja, vještina i navika. Priča je osim navedenog i odgojno sredstvo. Fantastične priče su priče u kojima se stvarni svijet odvaja od nadnaravnog, glavni likovi su djeca koja se vole igrati i maštati, tematiziraju suvremenost i u njima se javljaju nestvarni likovi, a zahtjevi fantastične priče su originalnost i uvjerljivost. Ovaj rad se temelji na fantastici u priči Alisa u zemlji čudesa. Kroz njega se prožima dječja književnost, priča, fantastična priča. Mnogi autori još uvijek preispituju logiku i moć ove fantastične priče. Unatoč brojnim kritikama, Alisa je uspjela doživjeti „svjetlo dana“, te stvoriti brojne kazališne predstave, filmove, crtane filmove. Još i danas, odrasli i djeca prepričavaju dogodovštine djevojčice Alise, što bi značilo da je knjiga vrlo uspješna. |
Abstract (english) | Children's Literature is a special part of literature that covers works that by theme and form correspond to the child's age (roughly from the third to the 14th year), which are either deliberately intended for children or the authors are not intended for children but over time, many of the attributes that linked them to their age, became suitable for children's age, needed for the aesthetic and social development of children, and almost exclusively or most read by children. Story is a literary kind of wonderfully appearing in any way, in any form and in any way. It includes shorter stories, a fairy tale, a fantastic tale, a saga, a legend, a story. The child meets the story at the earliest age. It learns through it, acquires elementary knowledge, adopts many names, names and concepts, and is the source of knowledge, skills and habits. The story is apart from the mentioned and educational tool. Fantastic stories are stories in which the real world separates from supernatural, the main characters are children who love to play and imagine, contemplate contemporaryity, and there are unreal characters in them, and the demands of a fantastic story are originality and persuasiveness. This work is based on the fantasy story of Alice in the Land of Wonders. Through it is permeated children's literature, a story, a fantastic story. Many authors are still examining the logic and power of this fantastic story. Despite numerous criticisms, Alisa has been able to experience the "light of day" and create numerous theater plays, movies, and cartoons. Even today, adults and children are telling the story of Alice's daughter, which would mean that the book is very successful. |