Abstract | Waldorfska pedagogija pripada alternativnom načinu odgoja djeteta. Temelj joj je antropozofija, znanost koju je utemeljio Steiner. To je znanost o tijelu, duši i duhu. Smatra se da čovjek ima četiri tijela te je njihov cjelokupni razvoj bit waldorfske pedagogije. Utjecajem na sva četiri tijela djeteta ono se holistički razvija. Važno je djelovati na sva djetetova osjetila putem živog primjera odgajatelja, prirodnih materijala, pokreta, ritma, stabilnosti i reda. Dijete od svog rođenja prolazi kroz sedmogodišnja razdoblja, u njima se pojedino tijelo razvija te na posljetku i oslobađa. Cilj waldorfske pedagogije je razvoj slobodnog pojedinca koji sa svim razvijenim sposobnostima, a posebno talentima, kreće u svijet s misijom koju je život za njega pripremio. Najvažnije je da je pojedinac svjestan svoje misije. Odgajatelj igra ključnu ulogu u odgoju djeteta. Prije samog upuštanja u odgoj djece, potrebno je razviti se u svim tijelima kako bi djeca imala živi primjer duhovnog čovjeka. Odgajatelj djetetu pruža slobodu, individualnost, toplinu, vedro raspoloženje, kvalitetne igre i aktivnosti, te sam primjer cjelovitog pojedinca. Odgajatelj ne dira u djetetovu nutrinu, on ga samo usmjerava, a dijete se samo odgaja i razvija prema uputama njegovog duha. U današnje vrijeme tehnologije, važno je napomenuti štetan utjecaj tehnologije na dijete. Ona narušava djetetov cjelokupni razvoj. Zaokuplja njihove umove virtualnim slikama koje im narušavaju stvarni prikaz svijeta. Djeca se fizički manje kreću, nezainteresirana su, sve manje razmišljaju i maštaju. Potrebno je zaštititi djecu od utjecaja tehnologije, no posebno do 7. godine kada dijete treba spoznati i učiti kroz živi primjer i oponašanje. Jer greške načinjene prije 7. godine teško se mogu ispraviti. |
Abstract (english) | Waldorf pedagogy belongs to alternative way of child education. It`s based on anthroposophy, a science created by Steiner. It`s the science of body, soul and spirit. It is considered that human has four bodies which overall development stands for waldorf pedagogy. Affecting on all child's bodies, he becomes holistic being. It`s important to affect on all childs senses trough live examples of educator, natural materials, motion, rhythm, stability and order. Since his birth, child passes trough seven-year periods where his individual body develops and in the end, frees. Purpose of waldorf pedagogy is development of free individual, with his all developed abilities, especially his talents, child goes trough the world with his mission that life had prepared for him. The most important is that the individual is aware of his mission. The educator has a major role in educating children. Educator has to develop all of his four bodies, before he starts with educating children. Then he can be an example of spiritual being. Educator give kids freedom, individuality, warmth, positive energy, quality games, activities and a live proof of a holistic individual. Educator doesn't affect in child`s inward, but directs it. The child develops according to the instructions of his spirit. In times of technology, it`s important to remark damaging impact of technology because it affect`s on child`s holistic growth. It occupies their minds with virtual images which disrupts a real life images. Children are physical less active, they have less ambition to reflect and fantasize. It`s important to protect kids from technology, especially before age of seven when he is learning trough live examples and imitation. Because mistakes that are made before age of seven, can hardly be redone. |