Abstract | Izvannastavne aktivnosti integralni su dio cjelokupne strukture obrazovnog rada škole te obuhvaćaju sve sadrţaje i oblike odgojno-obrazovnog rada stručnih osoba. Škola je ustanova rada, no ona takoĎer treba biti i mjesto igre, veselja, širenja horizonta učenika, stjecanja vještina prema sklonostima i interesima učenika kroz redovitu nastavu i izvannastavne aktivnosti. Cilj izvannastavnih aktivnosti je iskoristiti slobodno vrijeme učenika na koristan način, stoga je naglasak u ovom radu na voditeljima izvannastavnih glazbenih aktivnosti. Izvannastavne aktivnosti mogu pruţiti različite mogućnosti razvoja učenika i zato voditelji trebaju ponuditi različite sadrţaje kako bi učenici mogli samostalno izabrati aktivnost u kojoj imaju priliku iskazati svoj identitet. Uloga voditelja je da planira, organizira, sluša učenikove ţelje, prihvaća prijedloge, motivira, savjetuje, sustavno potiče, oduševljava te navodi učenike da otkriju sami sebe i svoje sposobnosti.
U izvannastavnim glazbenim aktivnostima njeguje se vokalno, instrumentalno i vokalno, instrumentalno muziciranje, ples te različiti oblici glazbenog stvaralaštva. Prema brojnosti interesnih područja voditelj ima mogućnost pokazati svu svoju kreativnost i entuzijazam. Kvalitetnom organizacijom kod učenika se razvijaju glazbena znanja i vještine, estetska obiljeţja glazbe jer bez osjećaja za lijepo djetetov ţivot postaje jednoličan. Nadalje, kulturno osvještavanju, pridonose razvoju dječjeg kreativnog mišljenja, a kreativnija djeca su i uspješnija djeca. TakoĎer, pridonose emocionalnom razvoju i psihosocijalnom rastu jer potiču na osjećaj meĎusobne suradnje i pomaganja. Razvijanju samopouzdanje i samopoštovanje, a samopouzdanija djeca lakše donose odluke, neuspjeh za njih ne predstavlja problem već potiče na rješenje, lakše uspostavljaju odnose i stječu prijateljstva.
Na putu realizacije ponekad stoji sadrţajna i organizacijska problematika poput neadekvatnog prostora, nedostatka materijalne i tehničke potpore. Izvannastavne glazbene aktivnosti mogu pridonijeti ugledu škole i zajednice kulturnom djelatnošću, stoga je vaţno poticati zajednicu na suradnju u pronalaţenju rješenja za što kvalitetniju realizaciju izvannastavnih aktivnosti. |
Abstract (english) | Extracurricular activities are an integral part of the entire structure of the educational work of the school and include all the contents and forms of educational work of professionals. A school is an institution of work, but it also needs to be the place that gives the children an opportunity to play, to enjoy, and especially to expand their horizons and to acquire skills based on their preferences and interests in their free time. The main goal of extracurricular activities is to use students’ free time wisely. Therefore, the emphasis in this master’s thesis will be on the leaders of those extracurricular musical activities. Extracurricular activities can provide a variety of opportunities for student’s growth and development. Therefore, the leaders of such activities should offer various facilities so that students have the opportunity to choose the activity they want to participate in and with that express their identity. The role of the leader is to plan, organize, listen to student's wishes, accept the proposals, motivate and advise them, systematically encourage, inspire and provide students to express themselves and their abilities.
Extracurricular musical activities include vocal, instrumental and a combination of vocal and instrumental music making as well as dancing and other various forms of music-making. Due to the variety of interest areas, the leaders of such activities have an absolute freedom in showing their creativity and enthusiasm. Quality organization with students to develop musical skills, aesthetic features music because without a sense of beauty child's life becomes monotonous. Furthermore, cultural awareness, contributing to the development of children's creative thinking and creative children are more successful children. Also, contributing to emotional development and psychosocial growth because they stimulate the sense of cooperation and support. Developing self-confidence and self-esteem, and confident children can more easily make decisions, a failure for them is not a problem, but encourages the solution, easier to establish relationships and gain friendship.
In the way of sometimes standing content and organizational problems such as inadequate space, the lack of material and technical support. Extracurricular musical activities can contribute to the reputation of the school and community cultural activities, so it is important to encourage the community to cooperate in finding a solution for the best possible realization of extracurricular activities. |