Abstract | Djecu je važno od najranije dobi uključiti u umjetnost, koja je prilagođena dječjoj dobi, kako bi stvarali navike posjeta kulturnim ustanovama koje će djeci proširiti razvoj i kvalitetnije upoznavanje svijeta.
Sudjelovanjem u likovnim aktivnostima, djeca razvijaju maštu, logički razmišljaju, imaju slobodu biti ono što jesu, razvijaju vizualno-prostornu percepciju, razvijaju estetsko iskustvo, povezuju percepciju s emocijama i stavovima, razvijaju bogatu imaginaciju, razvijaju smisao za inicijativu i stvaralaštvo, samostalnost, slobodu mišljenja i djelovanja.
U mješovitoj skupini provedena je likovna aktivnost s odabranim umjetničkim djelima Glava žene, koja se djeci najviše svidjela, i Zvjezdana noć'. Cilj je aktivnosti djeci približiti umjetnička djela, neobičnost te ohrabriti ih da mogu i oni biti mali umjetnici i stvarati novu dječju umjetnost.
U aktivnosti djeca su pozorno promatrala oblik i pojavu, razgovarali su o onome što vide, što im se najviše i što najmanje sviđa, oponašali su uočene pojave na umjetničkim djelima, izražavali su svoje misli i osjećaje, likovna djela poistovjetila su s vlastitim životom, dodavali su i oduzimali pojedine elemente, mijenjali su oblike, uspoređivali, razgovarali o nijansama boja, koja su mjesta posjetili i što su sve neobično vidjeli, mentalnu sliku rastavljali su na dijelove te zamišljali. |
Abstract (english) | From an early age it is important to include children in child-friendly art in order to create habits of visiting cultural institutions that will expand children's development and better knowledge of the word. By participating in art activities children develop imagination, think logically, have the freedom to be themselves, develop visual spatial perception, aesthetic experience, sense of initiative and creativity, independence, freedom of thought and action. In the mixed group artistic activity was performed with selected works of art The head of woman which children liked the best and Starry night. The goal of the activity was to bring art, strangeness and encourage children to be small artists and to create new children's art. In the activity children watched the form and the appearance carefully, talked about what they saw, what they liked the most and least, mimicked the observed phenomena on the works of art, expressed their thoughts and feelings, equated the works of art with their own life, added and confiscated certain elements, changed shapes, compared, talked about the shades of colours, which places they visited and what they saw strangely, disaddembled the mental picture into pieces and imagined. |