završni rad
Simbolika broja 3 u dječjoj književnosti

Matea Pitner (2016)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovSimbolika broja 3 u dječjoj književnosti
AutorMatea Pitner
Voditelj/MentorVjekoslava Jurdana (mentor)
Sažetak rada
Bajka, kao najčitanija vrsta u dječjoj književnosti, prepuna je mistike, čudesnosti i nadnaravnog. U svijetu gdje je sve moguće, lako se zaboravi na vanjski, stvarni svijet, što posebno privlači djecu i odrasle. Junaci, životinje, vile, prinčevi i princeze, brojevi, samo su neke od odlika bajke koje nam nude bezbroj mogućnosti pri pronalaženju pravih odgovora i poistovjećivanja s likovima. Ovaj rad temelji se na simbolici broja tri u određenim bajkama, njegovoj povezanosti s razvojem ličnosti, sazrijevanjem i osamostaljivanjem. Kao zaokruženi, savršeni broj, na kojemu se temelje mnoge interpretacije i simbolike, mogli bismo reći kako mu nema kraja i da ćemo iznova moći tražiti njegova značenja. Interpretacijom bajki Brune Bettelheima (2000) i njegovim viđenjem broja tri u bajkama, otkrili smo povezanost broja s našim unutarnjim sukobima. Psihoanalizom autorice Marie-Louise von Franz (2007) prikazani su skriveni aspekti muških i ženskih elemenata. Na samom kraju rada ukratko smo dali uvid značenje broja tri, njegovom pojavljivanju u religiji i svim ostalim aspektima ljudskoga života.
Ključne riječibajka simbolika broja tri razvoj djeteta psihoanaliza
Naslov na drugom jeziku (engleski)The symbolism of the number three in children's literature
Povjerenstvo za obranuSandra Kadum (predsjednik povjerenstva)
Vjekoslava Jurdana (član povjerenstva)
Aleksandra Rotar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaHUMANISTIČKE ZNANOSTI
Filologija
Teorija i povijest književnosti
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaPreškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku)
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. praesc. educ
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-10-28
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Fairy tale, as the most widely read kind of children's literature, is full of mysticism, miraculous and supernatural. In a world where everything is possible, it is easy to forget the outside, real world, which especially attracts children and adults. Heroes, animals, princes and princesses, fairies and numbers are just some of the features of a fairy tale that offers endless possibilities for finding the right answers and identification with the characters. This work is based on the symbolism of the number three in certain fairy tales, it is connection with the development of personality, maturing and becoming independent. As a rounded, perfect number, in which is the foundations of many interpretations and symbolism, we could say that it has no end and that we will be able to look for its meaning, again and again. Interpretation of the fairy tales by Bruno Bettelheim (2000) and his view of the number three in fairy tales, we found out that the number three is connected with our inner conflicts. Psychoanalysis written by Marie-Louise von Franz (2007) shows the hidden aspects of male and female elements. At the end of the brief we gave insight into the meaning of the number three, it came to religion and all other aspects of human life.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)fairy tale the symbolism of the number three a child's development psychoanalysis
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:577186
PohranioAleksandar Ćatić