završni rad
Artikulacijski poremećaj djece predškolske dobi s naglaskom na rotacizam i mucanje

Petra Grbac (2016)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovArtikulacijski poremećaj djece predškolske dobi s naglaskom na rotacizam i mucanje
AutorPetra Grbac
Voditelj/MentorMirjana Radetić - Paić (mentor)
Sažetak rada
Govor je elementarni način sporazumijevanja. Za govor moraju postojati govornik i slušatelj. Artikulacijski poremećaji u govoru primjetljivi su onda kada na njih ukaže slušatelj. Da se zaključiti da je pravilna reakcija okoline na pogrešan izgovor presudna za rješavanje poremećaja. Važno je da se ta reakcija okoline zbiva što ranije. Predškolska dob je idealno razdoblje za takvu interakciju govornika i slušatelja. U radu se navode artikulacijski poremećaji koji u teoriji mogu nastati u izgovoru svakog glasa i tvorbi svake rečenice. Prema učestalosti i shodno pažnji okoline koju poremećaji izazovu, dva se artikulacijska poremećaja ističu. To su višestruke nepravilnosti u izgovoru slova R (rotacizam) i mucanje kao posljedica niza uzroka i okolnosti koje dovode do govora koje prema kriterijima slušatelja karakteriziramo kao nenormalan. Poremećaji prema svom nastanku potiču iz ranog djetinjstva. Ne otklone li se, poremećaj se nastavlja i u starijih osoba. Stoga je vrlo važno da se uz pomoć logopedske dijagnostike lociraju poremećaji u osoba kako bi se uz logopeda poduzele mjere prevencije i otklanjanje istih.
Ključne riječiartikulacijski poremećaji rotacizam mucanje
Naslov na drugom jeziku (engleski)Articulation disorders in preschool children with an emphasis on rhotacism and stuttering
Povjerenstvo za obranuIva Blažević (predsjednik povjerenstva)
Mirjana Radetić - Paić (član povjerenstva)
Đeni Zuliani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Inkluzivna edukacija i rehabilitacija
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaPreškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku)
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. praesc. educ
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-15
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Speech is elemental way for communication. The speech must have the speaker and the listener. Disorders by articulation are noticeable when the listener arises to them.. Conclusion is that the proper response of environment to the incorrect pronunciation is crucial to resolving the disorder. It is important that the reaction of the environment takes place as soon as possible. Preschool age is the ideal time for such interaction of speaker and listener. Articulation disorders in theory may result in the pronunciation of each vote and the formation of every sentence. According to the frequency and the environment in accordance with attention disorders that cause, the two articulation disorders stand out. These are multiple irregularities in the pronunciation of the letter R and stuttering as a result of a series of causes and circumstances that by criteria of listeners characterized as abnormal. Disturbances to encourage their formation from early childhood. If the disorder is not removed it continues elder. It is therefore very important that with the help of speech and language diagnostics locate disorders in people to help with speech therapists have taken steps to prevent and eliminate them.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)Articulation disorders rhotacism stuttering
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:307465
PohranioAleksandar Ćatić