diplomski rad
Analiza utjecaja i praćenja ljudskog kapitala u uslužnoj djelatnosti smještaja u Istarskoj županiji

Josip Šajrih (2016)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Podaci o radu
NaslovAnaliza utjecaja i praćenja ljudskog kapitala u uslužnoj djelatnosti smještaja u Istarskoj županiji
AutorJosip Šajrih
Voditelj/MentorRobert Zenzerović (mentor)
Ksenija Černe (mentor)
Sažetak rada
Ljudski kapital predstavlja vrijednost koja proizlazi iz korištenja eksterno stečenih vještina i znanja te onih koji su stvoreni u sklopu rada unutar poslovnog subjekta. Kao takav ljudski kapital predstavlja potencijal koji društvu može generirati dodanu vrijednost koja proizlazi iz iznosa ukupnog troška koji djelatnik predstavlja za poslovni subjekt. Ovim radom je analiziran utjecaj ljudskog kapitala primjenom modela Chen i Lin (2003.) kojim se korigiraju financijski izvještaji kako bi se pokazalo koliki jaz postoji između troškovnog tretiranja djelatnika i imovinskog tretiranja djelatnika. Odabrana grana industrije je privatni smještaj odnosno pružatelji hotelskog smještaja u Istarskoj županiji. Kao predmeti istraživanja uzeta su tri najveća društva Maistra d.d., Valamar Riviera d.d. te Plava Laguna d.d. Istraživanje se provelo na način da se dio ukupnog troška djelatnika putem metodologije modela Chen i Lin (2003.) prebaci iz računa dobiti i gubitka u aktivu bilance kao dio nematerijalne imovine društva. Pri čemu se ostvaruje povećanje dobiti, imovine i kapitala. Dobivene vrijednosti predstavljaju vrijednost ljudskog kapitala ali i njegov utjecaj na financijske izvještaje i pokazatelje poslovanja. Iz rezultata utvrđeno je da ljudski kapital tretiran navedenom metodologijom doprinosi najviše povećanju pokazatelja profitabilnosti kapitala i imovine. Odnosno povećanje pokazatelja ROE i ROA. Također kroz analizu istraživanje je pokazalo kako ljudski kapital utječe i na signale koje odabrana društva odašilju prema tržištu, vlasnicima. Kao važan pokazatelj izdvaja se sposobnost društva da podmiruju svoje obveze prema vjerovnicima. Analizom utvrđeno je kako ljudski kapital kao dio imovine ima značajan utjecaj na financijsku sposobnost podmirivanja dužničkih obveza. Kao nedostatci modela izdvaja se manjkavost kvalitativnih pokazatelja, odnosno ljudski kapital kroz svoju kvalitetu znanja, vještina i sposobnosti stvaranja poslovnih odnosa doprinosi stvaranju imidža društva ali i ostvarenju strateških ciljeva. Ljudski kapital stvara nemonetarnu vrijednost može se čak reći i sentimentalnu koja dugoročno stvara dobit društvu. Poduzeća koja se bave hotelskom industrijom ovise o svojim djelatnicima jer su oni pružatelji te usluge u sklopu raspoložive imovine. Kao takvi ljudi su imovina društva ali oni nisu stvoreni u društvu već rastu s njim i razvijaju sebe i poslovni subjekt. Čovjek je apstraktna varijabla u svakom modelu koji ga uključuje i nikad ga nećemo moći savršeno izračunati nego se samo približiti procjeni njegove važnosti ekonomiji.
Ključne riječiljudski kapital uslužna djelatnost Istarska županija
Naslov na drugom jeziku (engleski)Monitoring and impact analysis of human capital in customer service accommodation in the Istrian county
Povjerenstvo za obranuTician Peruško (predsjednik povjerenstva)
Robert Zenzerović (član povjerenstva)
Ksenija Černe (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Računovodstvo
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika
SmjerFinancijski management
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag.oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-03-17
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Human capital is an important component off every business. Unfortunately in current accounting regulations is treated with insufficient care. All human capital costs are treated as costs and not as investment in fixed intangible assets. All human workers are evaluated as sales times value equals profit. That is the only added value humans create. From the authors standpoint of view worker are underrated and neglected from the employer, they should have more value and more influence on the results because rarely there is a activity which can be performed without human workers. And that is the reason why the author choose the name of this thesis. In this final thesis the author points out the importance of human capital in the economic activity of hotel services. Because in that activity human relationships are very important for the going concern of an hotel company. The model used for presentation of human capital value is the Chen and Lin model (2003.) which suggest that part human capital costs should be moved from the income statement to the balance Sheet. Through that act an influence is manifested on the income result and a increment in the value of capital and assets. To test the influence of human capital a set of financial indicators are proposed by the model and compared whit the values before the correction of the financial statements. The result show that human capital has valuable influence on financial indicators but as every model which tries to calculate the value of something so volatile as humans it meets its limits, it can be compared to physics of fluid. As T.A. Edison said I have found hundred ways how not to make a light bulb.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)Human capital customer service Istrian county
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
NapomenaSažetak preuzet iz zaključka
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:297272
PohranioTihana Gerić