završni rad
Uzroci mucanja i njegovo uklanjanje

Katarina Perović (2016)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovUzroci mucanja i njegovo uklanjanje
AutorKatarina Perović
Voditelj/MentorIrena Mikulaco (mentor)
Sažetak rada
U radu se na sustavan i jezgrovit način daje pregled teorijskih saznanja o poremećaju govora, s naglaskom na poremećaj tečnosti, tempa i ritma govora koji se manifestira grčenjem mišića govornih organa (usana, jezika, mekog nepca, glasnica, dijafragme), a ponekad ga, kod jakog mucanja, prate grčevi mimičkih mišića lica i nevoljni pokreti tijela (ruku, ramena, cijelog trupa). Istraživanje započinje definiranjem govora i isticanjem temeljnih značajki govora kao načina komunikacije djece predškolske dobi. Pri tome je ukazano na razvojne faze govora kod djeteta do školske dobi. Prezentacijom govornih poteškoća kod djece predškolske dobi daje se uvod u mucanje kao poremećaj tečnosti i ritma govora. Teorijske spoznaje o uzrocima mucanja i metodama otklanjanja mucanja upotpunjene su praktičnim saznanjima i istraživanjem kojim se nastojalo doći do odgovora zašto djeca mucaju i kako mucanje nastaje, ali i na koji način odgojitelji i logopedi mogu djeci s poremećajima govora pomoći. Također se pokušalo saznati kako okolina može pomoći i odmoći djetetu koje muca.
Ključne riječipoteškoće izgovora poteškoće govora mucanje prevencija mucanja otklanjanje mucanja.
Naslov na drugom jeziku (engleski)Causes and treatment of stuttering
Povjerenstvo za obranuIvana Paula Gortan-Carlin
Irena Mikulaco
Breza Žižović
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaHUMANISTIČKE ZNANOSTI
Filologija
Kroatistika
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Logopedija
Glasovno-govorni poremećaji
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaPreškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku)
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. praesc. educ
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-03-30
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
The thesis in a systematic and concise way gives an overview of the theoretical knowledge concerning speech disorder, highlighting the disorder in fluency, pace and rhythm of speech, which manifestes in spasms of the muscles of the speech organs ( the lips, the tounge, the soft palate, the vocal chords and the diaphragm) and sometimes, in case of strong stuttering, is followed by spasms of the mimicking face muscles and the involuntary movements of the body ( the arms, the shoulders, the whole trunk). The research begins by defining speech, and highlighting the main characteristics of speech as a way of communication for the preschool aged children. The developmental stages of the speech in children up to the school age are also shown. Through the presentation of speech difficulties in preschool aged children given is the introduction into stuttering as a disorder of the fluency and the rhythm of speech. The theoretical knowledge of the causes of stuttering and the methods of removal of stuttering are also completed with practical knowledge and research whose aim was to answer the hypothesis of why children stutter and the causes of stuttering in children,but also the ways in wich the teachers and the speech therapists can help the children, but also the ways in which the teachers and the speech therapists can help the children with speech disorder. Another aspect of the thesis was the environment the child is in, and the ways in which it can help and the ways in wich it hinders the progress of the stuttering in a child.
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:179320
PohranioAleksandar Ćatić