diplomski rad
Kompulzivna kupovina

Maja Ivić (2016)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Podaci o radu
NaslovKompulzivna kupovina
AutorMaja Ivić
Voditelj/MentorLenko Uravić (mentor)
Sažetak rada
Ovaj rad bavi se istraživanjem sve prisutnijeg neracionalnog ponašanja u kupovini koji se u marketingu naziva kompulzivna kupovina. Mnogo je čimbenika koji utječu na pojavu i razvoj ovakvog ponašanja kod potrošača. Dio odgovornosti leži u nasljeđu raznih predispozicija za abnormalno ponašanje i funkcioniranje čovjeka koje se prenose s genracije na generaciju. Međutim, sve dubljim izučavanjem i proučavanjem današnjih metoda i strategija u marketingu, može se konstatirati da veliku odgovornost u razvoju kompulzivne kupovine i ostalih blažih oblika neracionalnog ponašanja u kupovini kao što je impulzivna kupovina ima današnji potrošački način života koji se sve agresivnije nameće čovjeku od strane velikih korporacija. Cijeli društveni sustav koji se danas bazira na kapitalizmu i materijalizmu pogoduje tome da se čovjeka svede na intenzivnog potrošača sve većeg broja proizvoda i usluga. Marketinške metode sve su agresivnije i sve više narušavaju ljudska prava i načela etičkog poslovanja. Zato je vrlo bitno da potrošači budu upućeni i svjesni marketinških trikova kako bi se sami mogli zaštiti.
Ključne riječikompulzivna kupovina marketing potrošači
Naslov na drugom jeziku (engleski)Compulsive buying
Povjerenstvo za obranuDražen Alerić (predsjednik povjerenstva)
Lenko Uravić (član povjerenstva)
Erik Ružić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika
SmjerManagement i poduzetništvo
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag.oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-07-15
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
This graduate paper explores the increasingly common behaviour in shopping which in marketing is called compulsive shopping. There are many factors that affect the appearance and development of such behaviour some consumers have. A part of responsibility lies in various inherited predispositions for abnormal behaviour and functioning of men and women which are transferred from generation to generation. However, with every thorough examination of today's methods and marketing strategies, it can be concluded that great responsibility in the development of compulsive shopping and other milder forms of irrational behaviour like impulsive shopping lies in the consumptive way of life which is aggressively forced on men and women by major corporations. The whole social system which is based on capitalism and materialism favours the transformation of people to intensive consumers of many goods and services. Marketing methods are more and more aggressive and they violate human rights and business principles. For that reason, it's very important that consumers are well informed and aware of marketing tricks so they can protect themselves.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)compulsive shopping marketing consumers
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:012497
PohranioTihana Gerić