završni rad
Mucanje kod djece predškolske dobi

Sanela Rozić (2017)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovMucanje kod djece predškolske dobi
AutorSanela Rozić
Voditelj/MentorĐeni Zuliani (mentor)
Sažetak rada
Cilj rada je pratiti, te ispitati efikasnost govorno jezičnih igara u radu s djetetom koje muca. U istraživanju je sudjelovalo dijete, odnosno dječak od šest godina koji ima govorno jezičnih problema s mucanjem. Kako bi se stekao uvid, korištene su deskriptivna i dokumentaciona metoda pri prikupljanju podataka. Rezultati pozitivno potvrđuju postavljene hipoteze. Prema provedenim igrama može se vidjeti da dijete u određenim igrama skraćuje produženi izgovor, također se može vidjeti da dijete u njemu zanimljivim igrama izgovara njemu složenije riječi. Dijete također u njemu zanimljivim igrama nema nikakve tjelesne aktivnosti. Razlog zbog čega je prikazana metoda učinkovita, je napredak u djetetovom govoru (smanjenje produžavanja govora, ponavljanja, produljivanja, umetanja glasova, slogova ili riječi i stanke i zastoji u govoru koja su pratila povećanu napetost uz prekide disanja). Iz navedenih razloga moguće je ponuditi smjernice za daljnja istraživanja vezana za utjecaj govorno jezičnih igara na djetetov razvoj i napredak.
Ključne riječimucanje ponavljanje glasova umetanje glasova govorno jezične igre.
Naslov na drugom jeziku (engleski)Stuttering
Povjerenstvo za obranuMirjana Radetić - Paić (predsjednik povjerenstva)
Đeni Zuliani (član povjerenstva)
Mauro Štifanić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Psihologija
Razvojna psihologija
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaPreškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku)
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. praesc. educ
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2017-01-26
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Goal of this work is to follow and test efficiency of vocal lingual games in therapy with stuttering child. Research included six years old boy child who has vocal lingual stuttering issues, and descriptive and documentational method of collecting data were used in order to gain insight. Established hypothesis were positively confirmed by results. During tested games, in certain games child was shortening elongated pronunciation, and in games that were interesting to him, child was speaking words which were more complex for him. Also, in games interesting to the child there is no physical activity whatsoever. Reason I consider shown method to be efficient is progress in child speech (decrease in elongated speech, repeating, extending, insertion of voices, syllables or words, and pauses and delays in speech which were accompanied by increased tension and breathing disruptions). From listed effects it is possible to offer guidelines for future research regarding influence of vocal lingual games in child growth and development.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)stuttering repetition of voices insertion of voices vocal lingual games.
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:763388
PohranioAleksandar Ćatić