diplomski rad
Teškoće u komunikaciji djece s poremećajima iz autističnog spektra

Marina Uzel (2017)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovTeškoće u komunikaciji djece s poremećajima iz autističnog spektra
AutorMarina Uzel
Voditelj/MentorMirjana Radetić - Paić (mentor)
Sažetak rada
Tema ovog diplomskog rada je ''Teškoće u komunikaciji djece s poremećajima iz autističnog spektra''. Sam rad sastoji se od dva dijela. Prvi dio rada bazira se na teorijskim konceptima vezanim za poremećaje iz autističnog spektra. Drugi dio rada se bazira na istraživanju zapažanja edukacijskih rehabilitatora Škole za odgoj i obrazovanje Pula koji su uključeni u sam proces rada s polaznicima s poremećajima iz autističnog spektra. Anketnim istraživanjem dobiveni su rezultati koji pokazuju značajna odstupanja polaznika po pitanju socijalnih interakcija i komunikacije, smanjen repertoar aktivnosti dok se manifestacije ponašanja razlikuju ovisno o intelektualnim oštećenjima polaznika. Osim što se ukazuje važnost ranih intervencija, također se ukazuje na educiranje stručnjaka različitih profila, suradnju roditelja s istima čime je moguće postići pozitivne promjene za dobrobit djece s poremećajima iz autističnog spektra.
Ključne riječiporemećaji autističnog spektra komunikacija deficit razumijevanja socijalna iskustva rana intervencija edukacija
Naslov na drugom jeziku (engleski)Communication problems in children with autism spectrum disorder
Povjerenstvo za obranuIva Blažević (predsjednik povjerenstva)
Mirjana Radetić - Paić (član povjerenstva)
Marina Diković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Inkluzivna edukacija i rehabilitacija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjintegrirani preddiplomski i diplomski
Naziv studijskog programaUčiteljski studij na hrvatskom i talijanskom jeziku
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra primarnog obrazovanja
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. prim. educ.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2017-02-06
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
The theme of this thesis is '' The difficulties in communication of children with autistic spectrum disorders ''. The work itself consists of two parts. The first part of the work is based on theoretical concepts related to autistic spectrum disorders. The second part of the work is based on research findings of rehabilitators who are employed in the School for special education Pula who are involved in the process itself, by working with participants with autistic spectrum disorders. This survey showed significant deviations of participants in terms of social interaction and communication, reduced repertoire of activity while, manifestations of behavior vary depending on intellectual impairments of participants. Not only does the program show the importance of early intervention, it also encourages the education of experts in various fields, it encourages cooperation of parents with the same experts making it possible to achieve positive changes that benefit the children themselves.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)autistic spectrum disorders communication deficit of understanding social experiences early intervention education
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:150287
PohranioAleksandar Ćatić