završni rad
Programiranje zvuka u video igrama

Deni Lakobrija (2015)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Podaci o radu
NaslovProgramiranje zvuka u video igrama
AutorDeni Lakobrija
Voditelj/MentorVanja Bevanda (mentor)
Sažetak rada
Razvojem video igara čije trajanje nije moguće predvidjeti buduće da ovisi o potezima igrača, ukazala se potreba za prilagodbom zvuka potezima korisnika te njegovom integracijom u middleware. Pojašnjeni su osnovni pojmovi, razlike između linearnog i nelinearnog zvuka, metode korištene u radu, procesiranje zvuka, alati i uređaji za snimanje. Definirane su faze dizajna zvuka koje se dijele na pred produkciju, produkciju i post produkciju. Pojašnjen je postupak kreiranja zvuka gdje postoje četiri podgrupe: ambijent, efekti, dijalozi i muzika, a sve njih kreira dizajner zvuka. Priložen je scenarij za video igru kako bi se dočarala funkcija zvuka u video igri. Cilj ovog rada je dočarati važnost zvuka i njegove dinamike u video igri te kako brzo i efikasno izraditi zvuk koristeći FMOD Studio. Pojašnjen je postupak i metode u nastajanju svakog zvuka te je prikazan projekt u FMOD Studiju.
Ključne riječiprogramiranje zvuk video igre
Naslov na drugom jeziku (engleski)Audio programming for Video games
Povjerenstvo za obranuGiorgio Sinković (predsjednik povjerenstva)
Vanja Bevanda (član povjerenstva)
Darko Etinger (član povjerenstva)
Marko Turk (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Informacijsko i programsko inženjerstvo
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjpreddiplomski
Naziv studijskog programaInformatika
Akademski / stručni nazivsveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) informatike
Kratica akademskog / stručnog nazivauniv.bacc inf.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-07-01
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
With today's game development, it is not possible to predict the duration of a game. Every sound has to be designed as a stand alone and has to be middleware integrated, because a designer can't predict one of a hundred possible actions a player can make. This paper helps a reader understand the basics of game sound, difference between linear and non linear sound, methods used, sound processing, tools and devices for recording sound. Three phases of sound design are defined, which are: pre production, production and post production. The basic process of sound creation is explained and divided into four major groups: ambience, effects, dialog and music. Each of these sound groups are created by a sound designer. Purpose of this paper is to provide the basic knowledge of game sound, it's dynamics and integration within FMOD Studio. After the process and methods of creation of each sound are defined, FMOD Studio project is explained.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)programming sound video games
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:406618
PohranioTihana Gerić