završni rad
Aktivno slušanje

Ivona Bajsić (2015)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovAktivno slušanje
AutorIvona Bajsić
Voditelj/MentorĐeni Zuliani (mentor)
Sažetak rada
Aktivno slušanje jedna je od temeljnih socijalnih vještina čiji je prvenstveni cilj razumijevanje sugovornika. No kako bi osoba mogla ovladati umijećem aktivnog slušanja, prije svega mora razviti i ostale socijalne vještine poput same komunikacije, verbalne i neverbalne, samopoštovanja i empatije. Nakon toga čovjek je spreman aktivno slušati, što mu ujedno omogućuje i konstruktivno rješavanje konflikta te problema općenito. S obzirom na nedostatak istraživanja i radionica u dječjim vrtićima, koje se dotiču aktivnog slušanja te navedenih socijalnih vještina, provedena je radionica s djecom predškolske dobi u trajanju od pet dana. Svaki dan izvodile su se vježbe i igre kao pokazatelji dječjih socijalnih vještina i njihova razvoja. Radionica je uspješno realizirana, a rezultati su pozitivni te se može zaključiti kako je moguće utjecati na aktivno slušanje i poboljšati međuljudsku komunikaciju.
Ključne riječiAktivno slušanje socijalne vještine samopoštovanje empatija komunikacija konflikt radionica
Naslov na drugom jeziku (engleski)Active leastening
Povjerenstvo za obranuMirjana Radetić - Paić
Đeni Zuliani
Iva Blažević
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Komunikologija
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Pedagogija
Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaPreškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku)
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. praesc. educ
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-17
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Active listening is one of the basic social skills and its primary goal is to understand the interlocudor. However, for a person to master this skill, they first have to develop all other social skills, including verbal and non-verbal communication, self – respect and emphaty. After that, the person is prepared to listen actively, which at the same time enables him or her to resolve conflicts in a constructive way and also to tackle problems in general. Given the lack of the research and workshops carried out in kindergardens, regarding active listening and the above mentioned social skills, a five – days workshop with preschool children was conducted. A series of games and exercises were organized every day in order to display children's social skills and how they develop them. The workshop was successfully realized and the results were positive, which leads to the conclusion that it is possible to influence active listening and to better interpersonal relationships.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)Active listening social skills self – respect emphaty communication conflict workshop
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:685673
PohranioAleksandar Ćatić