Naslov | Ponašanje organizacijskog kupca na primjeru dječjeg vrtića "Zvjezdice" |
Naslov (engleski) | Behaviour of an organizational customer, using a kindergarden "Zvjezdice" as an example |
Autor | Matea Pliško |
Mentor | Lenko Uravić (mentor) |
Član povjerenstva | Ariana Nefat (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Lenko Uravić (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Dražen Alerić (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula |
Datum i država obrane | 2017-09-20, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing |
Sažetak | Ponašanje potrošača spada u disciplinu marketinga i predstavlja proces
konzumiranja i opskrbljivanja proizvodima, idejama i uslugama od potrošačkih
jedinica. Glavne faze ponašanja potrošača su: faza kupovine, faza konzumiranja i
faza odlaganja. Potrošač je suveren što znači da se njime ne može manipulirati,
njegovo ponašanje uvijek je usmjereno prema nekom cilju.
Cilj organizacijskog kupca je proizvodnja određenih proizvoda ili usluga koje će u
najvećoj mjeri zadovoljiti potrebe potencijalnih kupaca te kupovine radi daljnje
prodaje, podjele ili potrošnje. Glavne specifičnosti procesa kupovine organizacijskog
kupca su: kompleksnost kupovne odluke, predmet organizacijske kupovine, proces
organizacijske kupovine, kompleksnost proizvoda i usluge, specifičnost svake
organizacije i kompleksnost industrijskog procesa kupovine. Zbog tih čimbenika
složenost organizacijskog procesa odlučivanja mnogo je složenija od kupovine na
tržištu osobne potrošnje.
U današnjem svijetu potrošači postaju sve zahtjevniji i imaju povećana očekivanja
prema svim proizvodima ili uslugama. Postaju obrazovaniji i informiraniji o
događanjima i ponudi na tržištu. Marketinški stručnjaci imaju vrlo složen zadatak
ispuniti sva očekivanja kupaca i kreirati najprihvatljivije proizvode i usluge kako bi
pridobili njihovo povjerenje i opstali na tržištu u konkurentskom okruženju. |
Sažetak (engleski) | Consumer Behavior is part of marketing discipline and represents the process of
consuming and supplying products, ideas and services from consumer units. The
main phases of consumer behavior are: the buying phase, the phase of consumption,
and the phase of disposal. The consumer is sovereign which means that he can't be
manipulated, his behavior is always directed to a certain goal.
The goal of an organizational customer is to produce certain products or services that
will largely meet the needs of potential buyers and shopping for further sale, division
or consumption. The main features of the purchasing process of an organizational
customer are: the complexity of the purchase decision, the subject of organizational
purchasing, the process of organizational purchasing, the complexity of products and
services, the specificity of each organization and the complexity of the industrial
purchasing process. Because of these factors, the complexity of the organizational
decision-making process is much more complex than buying on the personal
consumption market.
Nowadays, consumers are becoming more demanding and they have increased
expectations towards each product or service. They are becoming more educated
and informed about everything that is offering and happening on the market.
Marketers have a very complex task to fulfill all the customers’ expectations and
create the most acceptable products and services in order to gain their trust and
survive in competitive environment. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:137:725222 |
Studijski program | Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Management i poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja |  |
Datum i vrijeme pohrane | 2018-01-24 13:05:49 |