diplomski rad
Osobne komunikacije prema korisnicima T-hrvatskog telekoma

Dragana Cestar (2015)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Podaci o radu
NaslovOsobne komunikacije prema korisnicima T-hrvatskog telekoma
AutorDragana Cestar
Voditelj/MentorAriana Nefat (mentor)
Sažetak rada
Marketing turističke destinacije usmjerava svoje aktivnosti na način da zadovolji potrebe lokalnog stanovništva, posjetitelja a time ujedno zadovoljava i potrebe gospodarstva. Za razliku od marketinga u drugim djelatnostima, marketing turističkih destinacija ulaže bitno veće napore u promotivne svrhe stvarajući odgovarajući imidž turističke destinacije. Turističko tržište pretežno je tržište usluga, stoga je potreban zasebni marketinški pristup prema ovakvim oblicima tržišta. Razvojem gospodarstva dolazi do sve većeg značaja marketinga u suvremenom gospodarstvu. Pojedini oblici marketinške komunikacije prestaju se primjenjivati pojedinačno kao neovisni elementi, te poduzeća prestaju s primjenom jednog ili dva komunikacijska alata. Prihvaćanjem elektroničkih medija dolazi do promjena u oglašavanju, te spoznaje o potrebi integracije komunikacijskih elemenata s ciljem postizanja sinergijskih učinaka. Povećanjem zahtjeva poduzeća za detaljnijim podacima o kupcima i konkurentskim proizvodima, smanjenjem efikasnosti oglašavanja putem masovnih medija te široka upotreba elektroničkih medija, čimbenici su koji su uvjetovali pojavu integrirane marketinške komunikacije. Koncepcija integrirane marketinške komunikacije u turizmu omogućava turističkim destinacijama da pažljivo integriraju i koordiniraju svoje mnogobrojne komunikacijske kanale kako bi potencijalnim posjetiteljima destinacije isporučila jasnu, dosljednu i primamljivu poruku o turističkoj destinaciji. Cilj integrirane marketinške komunikacije je izgraditi dugoročni odnos s posjetiteljima destinacije koristeći jedan ili sve oblike komunikacije za dosezanje ciljne publike i prezentiranje željene poruke. Oglašavanje putem interneta, društvenih mreža, gerilla marketing, viralni marketing i oglašavanje putem mobilnih telefona, predstavljaju jedne od suvremenih oblika oglašavanja u turizmu. Nove tehnologije omogućile su viši stupanj interakcije s gostom, te dovode do pomaka od jednosmjerne ka dvosmjernoj komunikaciji, te se mogu smatrati današnjim glavnim alatima brandiranja destinacije. Oglašavanje putem mobilnih uređaja jedan je od oblika suvremenog oglašavanja u turizmu koji također omogućuje dvosmjernu komunikaciju s potencijalnim kao i posjetiteljima u destinaciji. Pruža brži i jednostavniji način informiranja posjetitelja o aktualnim događajima, dodatnim uslugama, akcijama kao i izravni kontakt s poduzećem odnosno destinacijom. Mobilna komunikacija i mobilni marketing predstavlja jedan od najvažnijih oblika interaktivnog marketinškog komuniciranja, budući da razvojem tehnologije mobilni telefoni postaju sve osebujniji uređaji koji u sve većoj mjeri zamjenjuju računala. Marketinškim stručnjacima pruža idealnu priliku za direktnu komunikaciju i interakciju s ciljnom publikom bez vremenskih i prostornih barijera, te omogućuje značajne uštede u troškovima kao i dobivanje povratnih informacija od korisnika. Istraživanje provedeno o učestalosti primjene mobilnih aplikacija i mobilnog web-a kao instrumenta promocije turističkih destinacija pokazalo je kako je broj korisnika mobilnih uređaja i interneta u svijetu u konstantnom porastu, pri čemu je vidljiva predikcija da će gotovo 70% populacije u svijetu posjedovati mobilni uređaj, te također više od 50% populacija imati pristup internetu. Što se tiče pametnih mobilnih uređaja u zemljama zapadne Europe, više od 220 milijuna stanovnika posjeduje pametni mobilni uređaj, te se predviđa porast na više od 280 milijuna korisnika. Ovakav trend porasta broja korisnika mobilnih uređaja kao i broj korisnika interneta, omogućile su turističkim poduzećima kao i turističkim zajednicama izravan kontakt s potencijalnim posjetiteljima, pružajući im informacije o destinaciji putem mobilnih aplikacija i mobilnog web-a. Nadalje, prema istraživanju navika korisnika interneta u Europskoj uniji, više od 80% pojedinaca koristi internet za pronalazak informacija o dobrima i uslugama, te su između 25 i 54 godina starosti, koji predstavljaju ciljnu skupinu posjetitelja u turizmu. Također, internet predstavlja i jedan od bitnijih izvora informacija o putovanjima i informiranjima o destinaciji. Istraživanje je pokazalo da se 46% ispitanika stanovnika Europske unije služi internetom kako bi prikupilo informacije o putovanju. Istraživanje o prisutnosti mobilnih aplikacija i mobilnog web-a kod značajnijih hotelijerskih poduzeća u Istarskoj županiji, pokazalo je da je većina poduzeća u skladu s trendovima na međunarodnom turističkom tržištu, te investira u nove oblike oglašavanja kako bi u konačnici pružili što jednostavniji pristup informacijama krajnjem korisniku. Naposljetku, može se zaključiti kako budućnost pružanja informacija i oglašavanja leži u razvijanju mobilnih aplikacija ali i mobilnog web-a kompatibilnog za sve tipove mobilnih uređaja. Ulaganjem u nove tehnologije i prateći međunarodne trendove, utječe se na imidž destinacije kao i konkurentnost na turističkom tržištu, što u konačnici dovodi do povećanja broja posjetitelja i ukupnog prihoda iz turističkog gospodarstva.
Ključne riječimarketing turističke destinacije upravljanje makretinška komunikacija mobilne aplikacije
Naslov na drugom jeziku (engleski)Personal communication to customers of T-Croatian Telecom
Povjerenstvo za obranuErik Ružić
Ariana Nefat
Dražen Alerić
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Trgovina i turizam
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika
SmjerTurizam i razvoj
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag.oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-30
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Napomenasažetak preuzet iz zaključka
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:634245
PohranioBarbara Dušan