završni rad
Poduzetništvo u turizmu

Marija Zrilić (2015)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Podaci o radu
NaslovPoduzetništvo u turizmu
AutorMarija Zrilić
Voditelj/MentorMarija Bušelić (mentor)
Sažetak rada
Sam pojam turizma vrlo je složen, stoga je i poduzetništvo u turizmu složena poslovna aktivnost. Karakteristke turističke ponude i potražnje utječu na planiranje razvoja poslovne aktivnosti. Vrlo je važno razumjeti turističko tržište i ne razvijati ponudu stihijski. Razvoj ponude u turizmu veže se uglavnom uz srednje i malo poduzetništvo koje generira većinu radnih mjesta i čini više od 99% ukupnog broja gospodarskih subjekata u Hrvatskoj. Razlikuje se poduzetništvo u proizvodnim djelatnostima od poduzetništva u uslužnim djelatnostima koje je zbog specifičnosti turističkog tržišta i velike ovisnosti o ljudskim resursima složenije od proizvodnih djelatnosti. Zbog izravnih ekonomskih koristi koje poduzetništvo donosi, potiče ga i Europska unija kroz brojne razvojne programe i fondove. Europska unija pokušava predviđati strukturne promjene i stvoriti uvjete za poticanje inovacija i stvaranje novih radnih mjesta Malo i srednje poduzetništvo u turizmu najčešće se odnosi na smještajne i ugostiteljske objekte. U strukturi poslovnih jedinica SME u turizmu RH, najviše je ugostiteljskih objekata (restorani, pizzerije, caffe barovi…). Veliki je broj obiteljskih poduzeća sa dugom tradicijom na kojoj temelje kvalitetu svojih proizvoda. Posebno je značajno područje poduzetništva malih obiteljskih hotela, od kojih je najviše njih kategorizirano sa tri zvjezdice. Poduzetnički projekti u turizmu zahtijevaju visoka financijska ulaganja, stoga se često razvijaju u suradnji privatnog i javnog sektora. Dosadašnje nacionalne strategije razvoja turizma u Hrvatskoj ističu potrebu poticanja malog i srednjeg poduzetništva. Postoje brojne mogućnosti za pokretanje raznih poduzetničkih projekta u turizmu u Hrvatskoj, no često zbog nepovoljne poduzetničke klime i birokracije brojni projekti propadaju. Stoga je za uspješan razvoj poduzetništva u turizmu nužno, osim strategije razvoja, provesti promjene u institucijama u turizmu koje su odgovorne za omogućavanje realizacije projekata.
Ključne riječirazvoj turizma poduzetništvo poduzeće malo i srednje poduzetništvo
Naslov na drugom jeziku (engleski)Entrepreneurship in Tourism
Povjerenstvo za obranuLela Tijanić (član povjerenstva)
Marija Bušelić (član povjerenstva)
Sanja Blažević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Trgovina i turizam
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjpreddiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika
SmjerTurizam
Akademski / stručni nazivsveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivauniv.bacc.oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-22
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Napomenasažetak preuzet iz zaključka
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:845176
PohranioBarbara Dušan