Naslov Kulturni turizam
Naslov (engleski) Cultural tourism
Autor Dea Tepić
Mentor Mauro Dujmović (mentor)
Član povjerenstva Aljoša Vitasović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mauro Dujmović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iva Slivar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2018-07-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak U ovom radu definira se pojam kulturnog turizma, kako se kreće njegova ponuda i potražnja te se analizira kako on utječe na razvoj zemlje, odnosno na njezino ekonomsko i gospodarsko stanje te na lokalno stanovništvo. Polazi se od pretpostavke da kulturni turizam, kroz elemente valorizacije te poticanje različitih kulturnih događanja ima pozitivan učinak na razvoj kulturnih resursa. Interes za kulturni turizam u stalnom je porastu, odnosno privlači sve veći broj turista, koji mogu imati pozitivan ali i negativan utjecaj na turizam. Za smanjivanje negativnih učinaka turista zadužene su međunarodne organizacije (WTO, UNESCO i ICOMOS), koje su zadužene za unaprjeđenje i održivi razvoj kulturnog turizma. Ulaganje u kvalitetniju interpretaciju, educiranje o kulturnim i prirodnim vrijednostima te ekološko osvješćivanje može povećati broj pozitivnih te smanjiti broj negativnih učinaka. No, kako bi neka zemlja imala mogućnost uspješnog razvoja kulturnog turizma, ona treba imati bogatu kulturnu osnovu, odnosno raspolagati raznolikim kulturnim resursima. U radu je istaknut primjer Hrvatske, kao male zemlje s izuzetnim potencijalom za razvoj kulturnog turizma, te kako ona ulaganjem u razvoj turizma, te stvaranjem kvalitetnih programa, strategija i preciznih ciljeva može stvoriti jedinstven imidž destinacije. Cilj ovog rada jest istaknuti važnost održivog razvoja kulturnog turizma kako bi se očuvali kulturni objekti i omogućio uspješniji razvoj i budućnost zemlje .
Sažetak (engleski) This paper defines the concept of cultural tourism, how its supply and demand moves, and analyzes how it affects the country's development, its economic situation, and the local population. It starts from the assumption that cultural tourism, through elements of valorisation and encouragement of different cultural events, has a positive effect on the development of cultural resources. The interest for cultural tourism is steadily growing, attracting an increasing number of tourists, which can have a positive but also a negative impact on tourism. To reduce the negative effects of tourism, international organizations like WTO, UNESCO and ICOMOS have been responsible for the promotion and sustainable development of cultural tourism. Investing in better interpretation, education on cultural and natural values and ecological awareness can increase the number of positive and reduce the number of negative effects. However, in order for a country to have the potential for a successful development of cultural tourism, it should have a rich cultural base, or have a variety of cultural resources. In this paper is used an example of Croatia, as a small country with exceptional potential for the development of cultural tourism. Croatia by investing in the development of tourism and also by creating the quality programs, strategies and precise goals can create an unique destination image. The aim of this paper is to emphasize the importance of sustainable development of cultural tourism in order to preserve cultural objects and enable a more successful development and the future of the country.
Ključne riječi
kulturni turizam
kultura
edukacija
održivi razvoj
Ključne riječi (engleski)
cultural tourism
culture
education
sustainable development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:060042
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-11-16 13:39:19