završni rad
Dijete kao scenograf

Martina Žgrablić (2015)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovDijete kao scenograf
AutorMartina Žgrablić
Voditelj/MentorBreza Žižović (mentor)
Sažetak rada
U ovom radu naglasak je stavljen na dijete u scenskoj umjetnosti. Također je prikazana radionica na temu ¨Dijete kao scenograf¨ iz kolegija Lutkarstvo i scenska kultura. Cilj svake dječje predstave bi trebali biti likovi, odnosno lutke koje mogu komunicirati s publikom. Scena mora biti živa i djetetu zanimljiva. Smatram da bi aktivnosti poput ove trebale biti stalno prisutne u odgojnim ustanovama jer prilikom izvođenja djeca upoznaju sebe, svoju maštu, otkrivaju granice u vlastitom stvaralaštvu, uče se poštivati tuđe ideje i misli. Naglasak je stavljen na samu radionicu u kojoj sudjeluju djeca iz vrtićke skupine ¨Pingvin¨ u dobi od 3 do 7 godina. Opisan je način na koji djeca rade i pristupaju aktivnostima, način na koji su doživjeli scenu te samu lutku na toj sceni. Odgojitelj je zapravo taj koji po prvi puta uvodi dijete u svijet lutkarstva i scenske kulture, te upoznaje dijete s lutkom kao bitnim čimbenikom u dječjem razvoju. U ovom sam radu pokušala objasniti što je zapravo scenografija za dijete te kako ona utječe na njegov razvoj kao individue, kako djeca funkcioniraju prilikom timskog rada te koliko su zapravo spremni na rad u grupi.
Ključne riječidijete scenska umjetnost lutkarstvo scenografija
Naslov na drugom jeziku (engleski)Child as set designer
Povjerenstvo za obranuIvana Paula Gortan-Carlin
Breza Žižović
Lorena Lazarić
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Pedagogija
Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno područje, polje, granaUMJETNIČKO PODRUČJE
Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)
Lutkarstvo
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaPreškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku)
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. praesc. educ
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-11-20
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
In this paper the emphasis is placed on the child in the performing art. A workshop has aslso been presented there (theme; „Child as a production designer“ from the course Puppetry and stage culture). The goal of each child’s play should be characters or puppets which can communicate with the audience. The scene must be alive an interesting for children. I consider that activities such as these should be constantly present in educational institutions because during the performance children get to know themselves, their imagination, they reveal limits in their own creativity, and they learn to respect other people`s ideas or thoughts. The accent is on the workshop in which the children from the pree-school group „Penguins“, age 3-7 participated. The way in which children work has been described, as well as the approach to their activities, the way in which they experience the scene itself and the puppet on the very scene. The educator is actually the one that for the very first time introduces the child in the world of puppetry and stage art, and who gets to know the child with the puppet as an important factor in child`s growth. In this paper I tried to explain what actually scenography is for a child and how it affects on its development as individuals, how children function during team work and how much they are actually ready to work in a group.
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:277268
PohranioAleksandar Ćatić