završni rad
Odgajatelj u Waldorfskoj pedagogiji

Silvija Paparić (2015)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovOdgajatelj u Waldorfskoj pedagogiji
AutorSilvija Paparić
Voditelj/MentorNevenka Tatković (mentor)
Doris Velan (mentor)
Sažetak rada
Waldorfska pedagogija utemeljena je na odgoju i obrazovanju čovjeka u cijelini, najvažnijim smatra obrazovanje misaonih sposobnosti, praktičnih iskustava i bogatstva kreativnosti u čemu dijete ostvaruje optimalni razvoj. Cilj waldorfske pedagogije je razvoj slobodne ličnosti koja samu sebe određuje te koja je sposobna živjeti u društvu. U vrtiću se ostavlja prostor da na zdrav način izrađuje svoje tijelo te razvija svoje duhovne i društvene snage shodno svojoj dobi. Temelji se na antropozofskom duhovnom pogledu na svijet. Antropozofija je znanost o tijelu, duši i duhu i svijetu, antropozofi kažu: tamo gdje prestaju objašnjenja prirodnih znanosti, počinje antropozofija. Čovjeka se promatra kao biće tijela, duše i duha, koje se neprestano razvija, a dijete kao biće koje do svoje odraslosti i zrelosti prolazi faze razvoja svijesti koje je čovječanstvo prolazilo tijekom svoje evolucije. Odgojitelj snosi veliku odgovornost u prvom sedmogodišnjem razdoblju, mora biti dobar uzor (primjer) da bi ga djeca mogla oponašati. Waldorfska pedagogija polazi od stava da je svaki odgoj u svojoj osnovi samoodgoj čovjeka, pa u tom kontekstu zadaća odgojitelja ne dirati u djetetovo JA, već osigurati uvjete da njegova individualnost i unutarnja snaga postanu vidljivi. Waldorfska pedagogija obraća se djetetovu intelektu, njeguje djetetov osjećajni život, razvija radne i stvaralačke navike, snaži volju i interese te priprema za život.
Ključne riječiwaldorfska pedagogija antropozofija odgojitelj
Naslov na drugom jeziku (engleski)Preschool teacher in Waldorf pedagogy
Povjerenstvo za obranuAndrea Debeljuh (član povjerenstva)
Nevenka Tatković (član povjerenstva)
Doris Velan (član povjerenstva)
Marina Diković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Pedagogija
Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaPreškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku)
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. praesc. educ
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-07-09
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Waldorf pedagogy is based on the education of man as a whole, is considered the most important education thinking skills, practical experience and wealth of creativity in which the child achieves optimal development. The aim of Waldorf pedagogy is the development of free personality, self-determined and which is capable of living in society. In kindergarten leaves room to a healthy way makes your body and develop their spiritual and social forces according to their age. Based on the anthroposophic spiritual view of the world. Anthroposophy is a science of the body, soul and spirit of the world, anthroposophists say where cease explanations of natural sciences, begins anthroposophy. A man is seen as being of body, soul and spirit, which is constantly evolving, and the child as a being to his adulthood and maturity through the development phase of the awareness that humanity has passed during its evolution. Educator bears a great responsibility in the first seven-year period, be a good role model (for example) to make it children can emulate. Waldorf pedagogy is based on the view that every education is basically self-education of man, but in this context, the task of educators do not touch the child I already provide conditions for its individuality and inner strength to become visible. Waldorf pedagogy addresses the child's intellect, fosters the child's emotional life, work and develop creative habits, strengthens the will and interests and prepare for life.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)Waldorf pedagogy anthroposophy educator
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:752714
PohranioAleksandar Ćatić