diplomski rad
Izvannastavne glazbene aktivnostii u školama novogradiškog kraja

Veronika Terzić (2015)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Muzička akademija u Puli
Podaci o radu
NaslovIzvannastavne glazbene aktivnostii u školama novogradiškog kraja
AutorVeronika Terzić
Voditelj/MentorSabina Vidulin (mentor)
Sažetak rada
Tema ovog rada je izvannastavne glazbene aktivnosti u školama novogradiškog kraja. U radu, najprije govorimo o tome što su to izvannastavne aktivnosti, kako se one provode u školama, koja je njihova uloga, kako se organizira rad u njima i koja je njihova problematika. To su aktivnosti koje učenici provode u svoje slobodno vrijeme, a odabiru ih po svojoj volji i želji, izbor sadržaja rada često je prepušten njima samima, nije im nametnut i upravo zato učenici u njima uživaju i vrlo rado pohađaju takve aktivnost. Jedna od takvih aktivnosti su i glazbene aktivnosti u koje se učenici se uključuju jer vole glazbu, vole pjevati, svirati i plesati. U ovom radu opisane su sljedeće glazbene aktivnosti; pjevački zbor, dječje klape, folklor i tamburaški orkestar. Za svaku aktivnost opisujemo način rada sa djecom, problematiku rada pojedine aktivnosti, donosimo notne primjere koje se primjenjuju u radu, analiziramo i opisujemo postupak obrade tih notnih primjera. U radu je prikazano i istraživanje provedeno u školama novogradiškog kraja, koje je pokazalo da se učenici općenito slabo uključuju u izvannastavne aktivnosti, a pogotovo u izvannastavne glazbene aktivnosti. Ustanovljeno je da se djevojčice više uključuju u umjetničke aktivnosti, dok se dječaci radije uključuju u sportske aktivnosti. Učenici najčešće pohađaju aktivnost zbora. Ono što se pokazalo statistički značajno su razlike u ponudi izvannastavnih glazbenih aktivnostima s obzirom na mjesto stanovanja: u školi na selu učenici su više zainteresirani za aktivnosti povezane uz tradiciju i običaje, kao što su tamburaški orkestar i folklor, a u školi u gradu djeca pokazuju veći interes za plesne skupine i sviranje pojedinih instrumenata. Učenici koji pohađaju glazbene aktivnosti čine to redovito i aktivno sudjeluju u radu. Razlozi nepohađanja glazbenih aktivnosti su ne zanimanje za glazbu, dosađivanje na takvoj aktivnosti, te nedostatak vremena za pohađanje takvih aktivnosti, jer pohađaju neke druge izvannastavne aktivnosti.
Ključne riječiizvannastavne aktivnosti učenikov slobodan izbor izvannastavne glazbene aktivnosti pjevački zbor mlađeg i starijeg uzrasta folklorne skupine tamburaški orkestar
Naslov na drugom jeziku (engleski)Extracurricular musical activities in schools Nova Gradiska region
Povjerenstvo za obranuLada Duraković (član povjerenstva)
Sabina Vidulin (član povjerenstva)
Branko Okmaca (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineMuzička akademija u Puli
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaUMJETNIČKO PODRUČJE
Glazbena umjetnost
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaGlazbena pedagogija
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra glazbene pedagogije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag.mus.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-06-24
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
The theme of this paper is extracurricular musical activities in schools of the Nova Gradiska region. In this paper, first we talking about what the extracurricular activities are, how they are implemented in schools, what their role is, how to organize the work in them and what are some of the issues concerning them. These are the activities where childrn spend their free time, and they choose them according to their will and desire, the choice of the content of work is often left to themselves, it is not imposed upon them and that is why the students enjoy them and are very happy to attend such activities. One of these activities are musical activities in which the children are involved because they love music, love to sing, play and dance. In this paper, the following music activities have been described: the choir, a cappella groups, folklore groups and tamburitza orchestra. For each activity we will describe how to work with children, specific issues of individual activities, we will give musical examples used in the work, analyze and describe the process of adjustment of these musical examples. This paper also presents the research conducted in schools of the Nova Gradiska region, which showed that children are generally not inclined to participate in extracurricular activities, especially in extracurricular musical activities. It was found that girls are more involved in artistic activities, while boys prefer to engage in sports activities.Children usually attend the activity of the choir. What proved to be statistically significant are differences in the offer of extracurricular music activities with regard to the place of residence; at schools in the country students are more interested in activities related to traditions and customs, such as the tambura orchestra and folklore, and at school in the city children have shown increasing interest in dance groups and playing individual instruments. Children who attend musical activities do it on a regular basis and actively participate in the work. The reasons for nonattendance of musical activities are a lack of interest in music, feeling bored at such activities, and a lack of time to attend such activities because of attending some other extracurricular activities.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)extracurricular activities childrens free choise extracurricular musical activities choir for younger and older children folklore groups tamburitza orchestra
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:683112
PohranioVanessa Toić