diplomski rad
Glazba za dječji igrokaz "Djevojčica sa šibicama"

Sara Hosni (2015)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Muzička akademija u Puli
Podaci o radu
NaslovGlazba za dječji igrokaz "Djevojčica sa šibicama"
AutorSara Hosni
Voditelj/MentorLaura Čuperjani (mentor)
Sažetak rada
Psiholozi i antropolozi upućuju na potrebu estetskog odgoja i obrazovanja od najranije dobi djeteta, ali istovremeno naznačuju da je to proces koji traje cijelog života čovjeka i koji polazi od estetske prirode čovjeka kao odraza svih ostalih vidova ljudske ličnosti. Sadržaj rada u estetskom odgoju trebamo, dakle, tražiti u brojnim djelima raznih grana umjetnosti. Mnogi psiholozi smatraju da u odgajanju djece u te svrhe može poslužiti drama, igrokaz ili tekst. Naime, svojstvo drame jest biti radnjom, a kao jedna od važnih metoda odgajanja još uvijek je igranje uloga. Scenski odgoj nema za svoj isključivi cilj profesionalno bavljenje dramskom umjetnošću. Dok se u dramskoj umjetnosti dramatski doživljaj svijeta pretvara u umjetnost, to jest kazališni čin, u scenskom odgoju on se pretvara u organiziranu igru. Scenski odgoj pomaže djetetu u razvijanju osjećajnosti i osjetilnosti, mašte, kreativnosti, u formiranju stavova, te u stjecanju i razvijanju društvene svijesti, što znači razvijanje samokritičnosti, odgovornosti, humanosti i tolerancije, te stjecanje sigurnosti i samopouzdanja. Dakle, svrha scenskog odgoja jest odgajanje i priprema za život. Glazba u kazalištu ima ulogu da proširi ili zamijeni znakove iz drugih sustava te da oživi atmosferu i vrijeme događanja. U dječjem kazalištu glazba također ima značajnu ulogu – njezina uloga polazi od toga da svi znakovi na pozornici trebaju biti glazba, do toga da ona dramaturški prati predstave, mjestimično ih komentira, a katkad i vodi pomoću lajtmotiva. Povodeći se za time da je dječji igrokaz jedan od djeci najprihvatljivijih umjetničkih izraza, odlučila sam tekst bajke „Djevojčica sa šibicama“ uprizoriti za istoimeni dječji igrokaz, a inspirirajući se i povodeći se za radnjom priče, kreirala sam i glazbu za ovaj dječji igrokaz. Iako je skladanje/priređivanje glazbe za dječji igrokaz bio dugotrajan proces, s vremenom je nastao glazbeni igrokaz „Djevojčica sa šibicama“ s ciljem da ga odrasli izvode djeci ili da ga djeca sama izvode. Gledajući ili izvodeći ovaj glazbeni igrokaz, djeci je pružena mogućnost da zapaze i uživaju u lijepome te da razvijaju svoje kreativne i stvaralačke sposobnosti.
Ključne riječiestetski odgoj drama dječji igrokaz scenski odgoj glazba u kazalištu glazbeni igrokaz „Djevojčica sa šibicama“
Naslov na drugom jeziku (engleski)Music for children show "Girl with matches"
Povjerenstvo za obranuBashkim Shehu (član povjerenstva)
Laura Čuperjani (član povjerenstva)
Mirjana Grakalić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineMuzička akademija u Puli
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaUMJETNIČKO PODRUČJE
Glazbena umjetnost
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaGlazbena pedagogija
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra glazbene pedagogije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag.mus.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-16
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Psychologists and anthropologist direct on a need for aesthetic upbringing and education since childhood, pointing at the same time that this is a lifelong process which comes out from aesthetic human nature as a reflection of all aspects that our personality contains. Furthermore, the content of work in aesthetical education has to be searched for in numerous and different kinds of art. Many psychologists believe that drama, play or text can help us in children aesthetic education. The characteristic of drama is action, and one of the most important methods of education is still roleplay. The goal of scenical education isn't only professional work in field of dramatics. While the dramatic experience of world in dramatics is art and theatrical act, in stage education that is transformed to organised game. Scenical education can help child develop sensitivity and senses, imagination, creativity, attitude, social consciousness, responsibility, tolerance and self-assurance. Therefore, the purpose of stage education is education and preparation for life. Music in theater has a role to expand or replace the signs from other systems and to live up the atmosphere and time of the event. In children’s theater music takes a big part – her role is to follow performances, sometimes to make a comment on them and sometimes to lead them with the help of lightmotives. Realizing the fact that children’s play is one of the most acceptable art form for children, I’ve decided to stage the text of “The little match girl” for the same name play. Being inspired with the storyline, I’ve created the music for this children’s play. Eventough the composing/preparation of music was a longterm process, eventually I’ve created a musical “The little match girl” which adults can perform to children or children by themselves. Watching or performing this music play, children is given the opportunity to notice and enjoy the beauty while developing their creative abbilites.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)aesthetic education drama children’s play scenical education theater music musical “The little match girl”
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:355249
PohranioVanessa Toić