Naslov Motivacija za radnu uspješnost
Naslov (engleski) Motivation for work performance
Autor Ivana Vižintin
Mentor Marija Bušelić (mentor)
Član povjerenstva Lela Tijanić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Bušelić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Blažević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2015-12-02, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Svrha motivacije je poticati zanimanje ljudi za maksimalno uključivanje, odnosno
sudjelovanje u ostvarenju samog cilja organizacije. Motivacija i management su dva
nerazdvojiva pojma. Manager treba motivirati i inspirirati svoje suradnike, te je jedna od
temeljnih zadaća managementa učiniti zaposlenike sposobnim za zajednički i uspješan rad u
organizaciji. Također nastoji postići da motivacija zaposlenika bude uvijek visoka, kako bi isti
bili djelotvorni i uspješni u obavljanju vlastitih radnih
... Više zadataka.
Suprotan pojam od motivacije je demotivacija, koja je kod zaposlenika vidljiva u
njihovom ponašanju (neverbalna komunikacija, govor tijela i sl.). Pojavom industrijske
proizvodnje javlja se veliki interes za praktičnom primjenom raznih metoda i postupka
motiviranja zaposlenih, stoga su u ovome radu prikazane najznačajnije teorije (sadržajne i
procesne teorije), te suvremeni oblici motiviranja zaposlenih na radu.
Motivacija zaposlenih je presudan faktor u ostvarenju radne uspješnosti, budući da bez
primjerene razine motivacije zaposlenih nema niti dostizanja željene razine radne uspješnosti.
Potrebno je primjenjivati različite metode procjene radne uspješnosti zaposlenika, a to se vrši
na način da se osiguraju određeni preduvjeti, te definiranjem kvalitetnog sustava motivacije.
Među nabrojanim nužnim preduvjetima za poticanje radne uspješnosti kod zaposlenika u
organizaciji, potrebno je nabrojiti sljedeće: radna atmosfera, međusobno povjerenje,
optimizam i međusobno podupiranje, težnja ka zajedničkom rastu organizacije itd.
Manageri trebaju izravno pratiti radno ponašanje svojih zaposlenika kako bi mogli
pravilno procijeniti njihovu radnu uspješnost. Osim samih managera, procjenitelji radne
uspješnosti u organizaciji mogu također biti i: suradnici, kolege, klijenti, te i sami zaposlenici
putem samoocjenjivanja. Motivacijski sustav je bitan za povećanje individualne razine radne
uspješnosti, a on uključuje materijalne i nematerijalne strategije kao motivacijske alate. U
Hrvatskoj je uvriježeno mišljenje da su novčana primanja (materijalne strategije) najbolji
motivator za zaposlenike.
Komunikologija, sociologija i psihologija utjecale su na stvaranje novog pogleda na
sustav učinkovitog upravljanja i motiviranja zaposlenih, te su usmjerile središte promišljanja
ka samim zaposlenicima. Potrebno je stimulirati radnu uspješnost kod zaposlenika putem
različitih nagrada i bonusa (materijalnim strategijama), te posebnim programima stimulacije
(nematerijalnim strategijama).
Prilikom ocjenjivanja radne uspješnosti pojavljuju se određeni problemi, poput
nejasnih standarda uspješnosti, subjektivnosti prilikom ocjenjivanja i sl. Najznačajnija
funkcija praćenja i ocjenjivanja radne uspješnosti je poboljšanje same uspješnosti rada i
razvoj zaposlenih u organizaciji.
U ovome radu prikazan je ogledni primjer iz prakse na slucaju tvrtke IKEA Hrvatska
d.o.o., koja je odabrana za najboljeg poslodavca u Hrvatskoj u 2014. godini od strane portala
MojPosao.hr. IKEA Hrvatska izjavljuje kako je svjesna da su sretni i motivirani zaposlenici
najveća vrijednost tvrtke, a praksa poslovanja tvrtke (ugodna radna atmosfera, TACK
program lojalnosti, pogodnosti u prehrani i prijevozu zaposlenih itd.) potvrđuje navedene
deklaratorne izjave u svakodnevnom poslovanju. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
motivacija radnika
radna uspješnost
teorije
stimulacija zaposlenika
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:968424
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Management i poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Javna napomena sažetak preuzet iz zaključka
Datum i vrijeme pohrane 2016-05-10 06:48:53