diplomski rad
Lutkarski mediji u razrednoj nastavi

Petra Rimanić (2015)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovLutkarski mediji u razrednoj nastavi
AutorPetra Rimanić
Voditelj/MentorKristina Riman (mentor)
Sažetak rada
Lutkarstvo je scenska umjetnost koja objedinjuje likovnu, glazbenu i dramsku umjetnost, a posrednik između glumca i publike je lutka. Kroz povijest lutkarsko kazalište sa svojim temama bilo je namijenjeno odrasloj publici, a danas je ono namijenjeno djeci. Specifičnost lutkarstva je u njenom samom posredniku -lutki. Kao bi lutak oživjela i prenijela poruku mora postojati animator-glumac koji će je svojim pokretom i glasom to i učiniti. Jednostavnost i očišćenost od detalja osim kod animacije lutke prelijevaju se i u lutkarsku dramaturgiju, scenografiju, režiju i glazbu. Lutka, također mora biti jednostavna jer je ona simbol, nepotrebni detalji odvlače pažnju gledatelja i čine je sladunjavom. Scenske lutke koriste se u lutkarskim predstavama, ali mogu se izrađivati i koristiti u svakodnevnoj nastavi. Razlikujemo nekoliko vrsta od kojih su najučestalije lutke na štapu, plošne lutke, ručne lutke, lutke na dijelovima tijela i lutke sjena, manje se koriste lutke na koncu ili marionete. Lutkarstvo u nastavi je poželjno jer se kroz njega mogu objediniti razne nastavne teme i sadržaji. Ono pozitivno utječe na razvoj učenika i razbijanje straha od škole ili ispita pogotovo u prvom razredu. Bliskost lutke i učenika pomaže učitelju u savladavanju komunikacijskih prepreka. Kroz lutkarske projekte učenici savladavaju vještinu animacije, izrade lutke, adaptacije teksta, a najvažnije dobivaju osjećaj zadovoljstva koje im pruža konačni produkt. Istraživanje je pokazalo kako i učitelji prepoznaju korist uporabe lutkarstva u nastavi, ali zbog nedostatka vremena i zahtjevnosti pripreme koriste tek osrednje u svom radu.
Ključne riječilutkarstvo lutka lutkarski medij u razrednoj nastavi lutka i učenik
Naslov na drugom jeziku (engleski)Puppeteering media in primary education
Povjerenstvo za obranuAleksandra Rotar
Kristina Riman
Helena Pavletić
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaUMJETNIČKO PODRUČJE
Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)
Lutkarstvo
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Pedagogija
školska pedagogija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjintegrirani preddiplomski i diplomski
Naziv studijskog programaUčiteljski studij na hrvatskom i talijanskom jeziku
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra primarnog obrazovanja
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. prim. educ.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-23
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Puppetry is a performing art that combines music, dramatics, and fine art. The mediator between actor and audiences is a puppet. Through the history, because of its themes, puppet theatre was intended for adult audiences. Today, it is intended mostly for children. What makes difference puppet theatre from theatre with live actors is the mediator between audience and actor –the puppet. If puppet wants to communicate the message actor must animate her, give her his voice and movement. The simplicity of expression must be seen, among the animation, also in scenography, dramaturgy, direction and music. Puppet also must be simple because she is a symbol, unnecessary details are distracting attention of the audience and makes her sweetish. Puppets can be made and used in the classroom, anddivided into several groups like puppets on the stick, flat puppets, hand puppets, puppets on the parts of the body and marionettes or string puppets. Puppeteering is advisable in primary education because they can consolidate many of educational topics and consents. Puppeteering media have positive effects on the student’s development and poundings fear from school and exams, especially in the first grade. Closeness of puppet and students can help teachers to overcome communication barriers. Through puppetry projects, students master the art of animations, crafts, adaptation of the text, and get the best feeling when they get final product. Research has shown how teachers also are informed about the benefits of using puppetry in the classroom, but due to lacks time and demands they use it only moderately.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)puppetry puppet puppeteering media in primary education puppet and student
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:450349
PohranioAleksandar Ćatić