diplomski rad
Obrazovno postignuće u početnom obrazovanju autistične djevojčice

Ksenija Žužinjak (2015)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovObrazovno postignuće u početnom obrazovanju autistične djevojčice
AutorKsenija Žužinjak
Voditelj/MentorAldo Špelić (mentor)
Sažetak rada
Kroz ovaj rad prikazan je proces razvoja autistične djevojčice kroz drugu godinu osnovnoškolskog obrazovanja. Proučavan je njen napredak u smislu obrazovnih postiguća, a još bitniji bio je njen napredak u socijalizacijskim sposobnostima. Cilj je bio uočiti promjene, ukoliko su moguće, te načine i pristupe kojima su one postignute. Uočene su mnoge pozitivne promjene. Zapaženo je kako je djevojčica usvojila mnoga znanja kroz obrazovna područja, ali i bitne obrasce na kojima se temelji prihvatljivo ponašanje te napredak u komunikaciji i općenito, socijalizacijske sposobnosti koje je stekla kroz predmete koji pripadaju neobrazovnom području. Međutim, te su promjene postignute uz veliki trud i pripremljenost učiteljice, čiji je rad bio nadgledan, praćen i savjetovan od strane terapeuta, te zbog odlične povezanosti i suradnje s roditeljima. Na razne načine i pristupe, te stvarajući prisan odnos, učiteljica je kod djevojčice uspjela razviti interes prema okolini i želju za usvajanjem nastavnih sadržaja. Prema tome, zaključeno je da je napredak autističnog djeteta u osnovnoškolskom obrazovanju moguć ukoliko je učitelj zainteresiran i spreman na suradnju s roditeljima, kontinuiranu edukaciju, i savjetovanje od stručne osobe- terapeuta, kako bi znao i mogao reagirati u raznim situacijama i izazovima koje rad s takvim djetetom donosi.
Ključne riječiautizam integracija socijalizacija osnovnoškolsko obrazovanje
Naslov na drugom jeziku (engleski)Educational attainment in the early education of autistic girls
Povjerenstvo za obranuMirjana Radetić - Paić
Aldo Špelić
Đeni Zuliani
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Inkluzivna edukacija i rehabilitacija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjintegrirani preddiplomski i diplomski
Naziv studijskog programaUčiteljski studij na hrvatskom i talijanskom jeziku
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra primarnog obrazovanja
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. prim. educ.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-30
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
This thesis will present the process of development of an autistic girl during her second year of primary education. Her progress regarding her educational achievements had been studied, but even more important was her progress regarding her social skills. The goal was to spot the changes, supposing they were possible, and the methods and approaches by which they were achieved. Many positive changes were noticed. The girl had learned a lot through various educational fields, but she had also learned the important patterns which form the foundations for appropriate behavior and progress in communication and in general, socials skill that she acquired through subjects that are part of the non-educational field. However, these changes resulted from great effort and adequate preparation of the teacher, whose work was supervised, followed and advised by a therapist, and from excellent connection and cooperation with the girl's parents. By means of various methods and approaches, and by creating a close relationship, the teacher succeeded in developing an interest in the girl for her surroundings and the desire for acquiring curriculum content. Therefore, it has been concluded that the progress of an autistic child during primary education is possible providing that the teacher is interested in and is ready for cooperation with parents, continuing education and consultations with a professional – therapist, so that he or she would know and be able to react in various situations and challenges that can come up when working with an autistic child.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)autism integration socialization primary education
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:004350
PohranioAleksandar Ćatić