završni rad
Utjecaj kajkavskog narječja na govorno izražavanje

Amalija Klobučar (2016)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovUtjecaj kajkavskog narječja na govorno izražavanje
AutorAmalija Klobučar
Voditelj/MentorIrena Mikulaco (mentor)
Sažetak rada
Obradivši dječji govor te njegov razvoj koji je složen i suptilan uvidjela sam koliko je predškolski odgoj važan za razvoj govora. Potaknuta tom činjenicom bila sam slobodna propitati govor predškolske djece kajkavskoga kraja, te kako kajkavsko narječje utječe na govorni razvoj djece predškolske dobi. Postavljena hipoteza je potvrđena. Govor je socijalni fonem i danas njegov razvoj, bez obzira na napredak tehnologije, ipak ostaje osnovno sredstvo komunikacije koje je moguće razvijati samo u uvjetima ljudskog okruženja.
Ključne riječistandardni hrvatski jezik narječja hrvatskog jezika kajkavsko narječje dječji vrtić komunikacija
Naslov na drugom jeziku (engleski)The influence of the kajkavian dialect to the verbal expression of preschool children
Povjerenstvo za obranuIvana Paula Gortan-Carlin (predsjednik povjerenstva)
Irena Mikulaco (član povjerenstva)
Breza Žižović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaHUMANISTIČKE ZNANOSTI
Filologija
Kroatistika
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaPreškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku)
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. praesc. educ
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-03-30
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
While processing the child’s speech itself and its development which is subtle and spontaneous we saw how much the speech is important for the preschool education. Encouraged by that fact we were free to examine the speech of the preschoolers of the kajkavian part. The set hypothesis has been confirmed. Speech is a social phoneme and today its development no matter on the development of technology still stays the primary means of communication which is possible to develop only in the terms of human surrounding.
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:168936
PohranioAleksandar Ćatić