diplomski rad
Stvaralaštvo za djecu Zlatka Špoljara

Barbara Draščić (2016)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovStvaralaštvo za djecu Zlatka Špoljara
AutorBarbara Draščić
Voditelj/MentorKristina Riman (mentor)
Sažetak rada
Ovim radom izvršen je uvid u razvitak osnovnog školstva od početka osamnaestog do dvadesetog stoljeća. Utvrđene su prilike u školstvu koje su bile u to vrijeme. Navedene su osobe koje su doprinijele razvitku školstva i način na koji su to činili. Osoba koja je iznimno doprinijela tom vremenu i čiji se utjecaj očituje još i danas u brojnim djelima i igrokazima bio je metodičar i učitelj Zlatko Špoljar. Rad je posvećen njegovom stvaralaštvu, posebice stvaralaštvu za djecu u kojem se najviše ističu njegovi igrokazi. Opisan je pojam i nastanak igrokaza općenito, kao i značenje scenske umjetnosti. U radu je samo dijelom pobrojano i navedeno stvaralaštvo Zlatka Špoljara, klasificirano po raznim kategorijama. Izvršena je i usporedba dijela „Snjeguljica i sedam patuljaka“ braće Grimm, „Šegrt Hlapić“ Ivane Brlić – Mažuranić te autorsko djelo „Mali bjegunci“ po kojima je Špoljar napisao igrokaze te su uspoređene sličnosti među njima. Iako je njegov doprinos iznimno velik, o njemu se vrlo malo zna. S obzirom na njegovo bogato stvaralaštvo i metodički pristup obrazovanju, njegov značaj za hrvatsku književnost u tom razdoblju bio je nepojmljiv, a značajan je i danas.
Ključne riječiigrokaz dječja književnost Zlatko Špoljar školstvo
Naslov na drugom jeziku (engleski)Zlatko Špoljar's opus for children
Povjerenstvo za obranuVjekoslava Jurdana (predsjednik povjerenstva)
Kristina Riman (član povjerenstva)
Iva Blažević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaHUMANISTIČKE ZNANOSTI
Filologija
Teorija i povijest književnosti
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjintegrirani preddiplomski i diplomski
Naziv studijskog programaUčiteljski studij na hrvatskom i talijanskom jeziku
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra primarnog obrazovanja
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. prim. educ.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-07-06
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
With this paper it was made an insight in the development of primary education since the beginning of the eighteenth to the twentieth century. Conditions in education, which were at that time, are listed in this paper. Also, there were mentioned people who had contributed in the development of primary education and the way in which they did it. A person who had extremely contributed in that time, and whose influence is evident even today in many works and in role – playing, was a methodologist and a teacher Zlatko Špoljar. This paper is dedicated to his works, particularly those for children in which the most important is role - playing. Also, it was described the term of role - playing in general, as well as the meaning of the scene art. In this paper the opus of “Zlatko Špoljar”, is only partially enumerated, specified and classified according to various categories. It was also made a comparison of the part „Snjeguljica i sedam patuljaka" by Brothers Grimm, "Šegrt Hlapic" by Ivana Brlic – Mažuranic and the "Mali bjegunci" by Zlatko Špoljar for which he wrote a role – play. Similarities between them were also compared. Although, his contribution is extremely large, about him we do not know almost anything. Due to his large opus and methodical approach to education, his importance for the Croatian literature in that period was inconceivable, and it is significant even today.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)role – playing children literature Zlatko Špoljar school system
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:078735
PohranioAleksandar Ćatić