diplomski rad
Eksperimenti u nastavi prirode i društva

Vanja Gulaš (2016)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Podaci o radu
NaslovEksperimenti u nastavi prirode i društva
AutorVanja Gulaš
Voditelj/MentorMauro Štifanić (mentor)
Sažetak rada
Tema ovog diplomskog rada su eksperimenti u nastavi prirode i društva. Priroda i društvo obvezan je predmet nižih razreda osnovne škole u kojem se učenici susreću sa sadržajima iz prirodnih i društvenih znanstvenih područja. Osim obrazovne i odgojne važnosti predmeta prirode i društva, praktično značenje ovog predmeta iznimno je važno. Praktičnim radom učenici spoznaju svoje okružje većim brojem osjetila, a u nastavi prirode i društva koristi se nastavno-istraživački pokus ili eksperiment. Cilj ovog rada je objasniti eksperiment kao metodu rada u nastavi, upoznati njegove elemente i postupak provođenja te navesti prijedloge pokusa koji bi se mogli izvoditi u periodu od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Eksperimenti koji su izabrani kao prijedlozi uzeti su iz raznih knjiga, udžbenika i radnih bilježnica, a ujedno iza svakog eksperimenta naveden je i njegov cilj koji se izvođenjem želi postići. Eksperimenti su izabrani prema temama obuhvaćenim u Nacionalnom planu i programu za osnovne škole za nastavni predmet Priroda i društvo. Razvrstani su prema razredima od prvog do četvrtog razreda osnovne škole, odnosno od jednostavnijih prema težim. Radi kvalitete znanja koje će učenici usvojiti bitno je učenicima prikazivati što više pokusa, pogotovo zato što je danas u suvremenim školama bitan zadatak učenike naučiti razmišljati i zaključivati, i time pripremati za kreativan rad u rješavanju problema s kojima će se oni susretati u budućem radu, a koji su nam danas još nepoznati.
Ključne riječieksperiment nastava priroda i društvo učenik
Naslov na drugom jeziku (engleski)Experiments in science teaching
Povjerenstvo za obranuIva Blažević (predsjednik povjerenstva)
Mauro Štifanić (član povjerenstva)
Ines Kovačić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet za odgojne i obrazovne znanosti
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaPRIRODNE ZNANOSTI
Interdisciplinarne prirodne znanosti
Metodike nastavnih predmeta prirodnih znanosti
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjintegrirani preddiplomski i diplomski
Naziv studijskog programaUčiteljski studij na hrvatskom i talijanskom jeziku
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra primarnog obrazovanja
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. prim. educ.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-07-08
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
This thesis explores the topic of experiments in the practical context of teaching natural sciences. Nature and society is an obligatory subject in elementary schools, in which students are introduced to content from the fields of natural and social sciences. Besides the educational and developmental importance of natural sciences, the subject is also of practical importance. Through practical work, students discover their surroudings and engage more of their senses. A very important tool used in teaching of natural sciences is - the experiment. The goals of this thesis are to elaborate the experiment as a method of teaching, to introduce elements and the procedure of performing experiments, and to suggest some examples of experiments which could be performed in the period of the first to the fourth grade of elementary school. The selected example experiments were chosen from various books, textbooks and workbooks, and each experiment is followed by a description of its aim. The selected experiments are follow the themes defined in the "National plan and programme for the subject of Nature and society in elementary schools". They are also sorted from the first to the fourth grade of elementary school, respectively from the simplest to the more elaborated experiments. Due to the quality of knowledge they offer, it's important to perform as many experiments as possible. Especially because an essential task of contemporary schools is to teach students to integrate the knowledge and draw conclusions, thus preparing them to be creative in solving problems they will encounter in their future careers, performing jobs and solving problems that are today still unknown .
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)experiment teaching natural science student
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:518021
PohranioAleksandar Ćatić