Naslov Suradnja javnog i privatnog sektora u turizmu
Naslov (engleski) Cooperation between public and private sector in tourism
Autor Ana Martić
Mentor Danijela Križman Pavlović (mentor)
Član povjerenstva Dragan Benazić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Danijela Križman Pavlović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Erik Ružić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2022-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Turizam je stekao status jedne od najmasovnijih, najdinamičnijih i najsloženijih društveno-ekonomskih pojava suvremenoga doba, zadire gotovo u sve sfere društvenog i gospodarskog razvoja općenito, a međusobno djeluje kompleksno i komplementarno te je duboko inkorporiran u tijekove svakidašnjeg života sveobuhvatnog društva. Uz ekonomsko značenje, turizam je postala i popularna aktivnost većine ljudi u razvijenom svijetu, a uz to je i najbrže rastućih grana svjetske ekonomije. Turizam je također od velike važnosti za nacionalno gospodarstvo, ukratko turizam pozitivno utječe na zaposlenost u zemlji, BDP, investicije, pozitivan imidž zemlje u prezentiranom svijetu, utječe na kulturni razvoj itd. Veliku ulogu u samom razvoju turizma ima i suradnja javnog i privatnog sektora, čija je suradnja na ovom području neizbježna. Javno–privatno partnerstvo generalno označava suradnju tijela javne vlasti i privatnog sektora, a sve kako bi se zadovoljile određene potrebe javnosti. Svaki od partnera ima određene odgovornosti, preuzima razne vrste rizika, ali i ostvaruje različite koristi. Javni sektor ne može sam zadovoljiti rastuće potrebe za uslugama pa s obzirom na to treba potporu raznih sektora iz društva. Ekonomska efikasnost javno-privatnog partnerstva u turizmu ovisi o tome jesu li javno-privatna partnerstva uistinu prava, što podrazumijeva povećanje opće društvenog blagostanja te ovisi o tome da li se može društveno opravdati primjenom istog metodološkog postupka kao i u slučaju javno-privatnih partnerstva u sferi opskrbe tržišta javnim dobrima.
Sažetak (engleski) Tourism has acquired the status of one of the most massive, dynamic and complex socioeconomic phenomena of the modern era, it penetrates into almost all spheres of social and economic development in general, and permeates each other in a complex and complementary manner and is deeply integrated into the everyday life of a comprehensive society. In addition to its economic importance, tourism has become a popular activity for most people in the developed world, and it is also one of the fastest growing branches of the world economy. Tourism is also of great importance for the national economy, in short tourism has a positive effect on employment in the country, GDP, investments, a positive image of the country in the presented world, influences cultural development, etc. Cooperation between the public and private sectors also plays a major role in the development of tourism itself, and their cooperation in this area is inevitable. Public-private partnership generally means cooperation between public authorities and the private sector, all in order to meet certain needs of the public. Each of the partners has certain responsibilities, assumes various types of risks, but also realizes different benefits. The public sector cannot meet the growing needs for services alone, so it needs the support of various sectors of society. The economic efficiency of public-private partnerships in tourism depends on whether public-private partnerships are truly right, which implies an increase in general social well-being, and depends on whether it can be socially justified by applying the same methodological procedure as in the case of public-private partnerships in the sphere of supply public goods markets.
Ključne riječi
turizam
ekonomija
suradnja
javno – privatno partnerstvo
sektor
efikasnost
Ključne riječi (engleski)
tourism
economy
cooperation
public-private partnership
sector
efficiency
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:151067
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika, Informatički menadžment Smjer: Financijski management Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-30 16:57:18