Naslov Komunikacija s poslovnim klijentima na međunarodnom turističkom tržištu
Autor Marina Perkov Svilan
Mentor Erik Ružić (mentor)
Član povjerenstva Danijela Križman Pavlović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Erik Ružić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dragan Benazić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2023-01-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Umijeće poslovanja se, prije svega, sastoji u prepoznavanju potreba klijenta, proaktivnom tržišnom djelovanju, kao i profesionalnom te kulturi i uzancama prilagođenom pristupu klijentu. Cilj je ostvariti uzajamne ciljeve klijenata i kompanije, uz mogućnost dugoročnog poslovanja.
Usluga mora biti izvrsna već od prvog susreta klijenta s kompanijom. Navedeno iziskuje dobro poznavanje jezika klijenta i pravila društvenog ophođenja u međunarodnim poslovnim odnosima. Ukoliko izvorni govornik prisustvuje poslovnom sastanku s klijentom, pretpostavka je da će se s lakoćom realizirati svaka faza međunarodnih poslovnih pregovora. Izvorni govornik obično dobro poznaje pravila društvenog ophođenja karakteristična za određenu nacionalnu ekonomiju, što zasigurno smanjuje osjećaj nelagode s obje strane pregovaračkog stola i pomaže u građenju povjerenja među poslovnim partnerima.
U poslijediplomskom specijalističkom radu provedeno je istraživanje čimbenika uspješnog komuniciranja na međunarodnom poslovnom turističkom tržištu, a posebice angažiranja izvornog govornika kao pregovarača odnosno prodavača za pojedina tržišta. Kako bi se pružila teorijska osnova istraživanoj problematici, u radu su iznijeti i analizirani najznačajniji teorijski okviri iz područja komunikacije, marketinga i ponašanja korisnika usluga. Metodom intervjua se, na primjeru odabrane destinacijske menadžment kompanije odnosno turoperatora, nastojalo dobiti odgovore na postavljena istraživačka pitanja.
Pri pisanju rada korištena je znanstvena i stručna literatura kako domaćih tako i stranih autora. Zbog oskudnosti destinacijskih menadžment kompanija koje bi mogle dati relevantne odgovore na postavljena istraživačka pitanja, intervju je proveden na primjeru jednog od vodećih hrvatskih turoperatora – Uniline d.o.o. iz Pule. Kvalitativnim tehnikom dubinskog intervjua došlo se do konkretnih odgovora na postavljena istraživačka pitanja. Rad pridonosi marketinškoj teoriji i praksi u području razmjene na međunarodnom poslovnom turističkom tržištu. Dane su preporuke međunarodnim turističkim poduzećima, poput destinacijskih menadžment kompanija i turoperatora, glede toga kako poboljšati rezultate poslovanja slijeđenjem metodologije koja je primijenjena u radu i primjenom dobivenih rezultata istraživanja.
Sažetak (engleski) The art of business is based primarily on recognizing client needs, proactive market activity, and a professional approach to clients that considers culture and social norms. The objective is to reach the mutual goals of clients and the company and provide for the possibility of long-term cooperation.
At the point of the initial contact between client and company, the service has to be outstanding. This requires sound familiarity with the client’s language and rules of social conduct in international business relations. When the native speaker attends the meeting with a client, each phase of international business negotiations gets easily realized. The native speaker usually has a good understanding of the social conduct characteristics of a national economy, which certainly eases discomfort on both sides of the negotiation table and helps build trust between business partners.
In post-graduate specialist final thesis research has been conducted on factors of successful communication in the international tourism business market, especially on hiring a native speaker as a negotiator, i.e., a salesperson for specific markets. Most significant theoretical frameworks in the communication, marketing, and behaviour of service users have been provided and analysed in this paper to provide a theoretical basis for the researched issue. In an attempt to find answers to defined research questions, the interview method was applied in an example of the selected destination management company, i.e., tour operator.
Scientific and professional bibliography of both domestic and foreign authors was used in the writing of this paper. Due to the scarce availability of destination management companies that could provide relevant answers to the raised research questions, the interview was conducted on the example of one of the biggest Croatian tour-operating companies – Uniline d.o.o. from Pula. A qualitative interview provided specific answers to the raised research questions. The paper contributes to marketing theory and practice in the area of exchange in the international business tourism market. Recommendations are provided for international tourism companies, such as destination management companies and tour operators, about improving business results by applying the methodology used in this paper and honouring research results.
Ključne riječi
komunikacija
međunarodno turističko poslovno tržište
zapošljavanje izvornog govornika
Ključne riječi (engleski)
communication
international tourism business market
hiring a native speaker
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:916359
Studijski program Naziv: Marketing usluga Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski specijalistički Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a specijalist/specijalistica marketinga usluga (univ.spec.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-24 11:47:01