završni rad
Usklađenost društvene i organizacijske kulture kao čimbenik poslovne uspješnosti

Doris Crnković (2016)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Podaci o radu
NaslovUsklađenost društvene i organizacijske kulture kao čimbenik poslovne uspješnosti
AutorDoris Crnković
Voditelj/MentorDanijela Križman Pavlović (mentor)
Sažetak rada
Kultura prožima sve oblasti čovjekovog života. Ona je sveprisutna i određuje čovjeka kao društveno i inteligentno biće. Organizacijska kultura je vrlo širok pojam te obuhvaća način života i rada u poduzeću, osobnost poduzeća, odnos prema zaposlenima, kupcima i dobavljačima te mnoge druge sastavnice. Cilj rada je ukazati na međuovisnost društvene i organizacijske kulture te na povezanost kulture organizacije sa njezinom poslovnom uspješnošću. Poslovna uspješnost određuje se na različite načine ali često se svodi na profit tj. ostvarenu dobit. Poslovno okruženje hrvatske zahtijeva promjene u pristupu radu, smanjenje rada “na crno”, nova ulaganja, inovacije. Hrvatska nacionalna kultura oblikovana je burnom poviješću na zemljopisnom području gdje se susreću tri različite kulture. Analizom i istraživanjem izvora pronađene su poveznice između nacionalne kulture i kulture organizacije te može se reći da nacionalna kultura utječe na kulturu oranizacija koje u njoj posluju.
Ključne riječikultura društvena kultura organizacijska kultura poslovna uspješnost kultura nacije
Naslov na drugom jeziku (engleski)Conformity of social and organizational culture as a factor of business success
Povjerenstvo za obranuSabina Lacmanovic (predsjednik povjerenstva)
Danijela Križman Pavlović (član povjerenstva)
Morena Paulišić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Organizacija i menadžment
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjpreddiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika
SmjerFinancije
Akademski / stručni nazivsveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivauniv.bacc.oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-07-05
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Culture is embedded in all areas of a man's life. It is omnipresent and determines a person as a social being. Organizational culture covers a wide area and it encompasses living and working in an organization, the organization's traits, relations towards the employees, the buyers and the suppliers, etc. The purpose of this paper is to draw attention to the interdependence of social and organizational culture and also to the connection between the culture of an organization and its business success. Although business success can be determined in many ways, it is usually seen through profit. The business environment in Croatia demands a change of mindset regarding business, a decrease in unreported employment, new investments and innovation. Croatian national culture is shaped by its torrentuous past in an area where three different cultures meet. The bond between the national culture and organizational culture has been found through analysis and research. Organizational culture of any business is influenced by the national culture of the country in question.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)culture social culture organizational culture business success national culture
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:088196
PohranioEster Bencic