Naslov Značaj ekonomije identiteta za praksu menadžmenta
Naslov (engleski) The significance of identity economics for management practice
Autor Martina Jug
Mentor Sabina Lacmanović (mentor)
Član povjerenstva Lela Tijanić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Blažević Burić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2023-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Ekonomija identiteta područje je ekonomije koje u ekonomsku analizu donosi društveni kontekst. Istraživanje o ekonomiji identiteta započeli su George Akerlof i Rachel Kranton. Ekonomija identiteta zapravo najveću poveznicu ostvaruje sa sociologijom i sličnim društvenim znanostima jer identitet predstavlja sredstvo za poboljšanje institucija i društva u cjelini. Identitet posjeduje svaka osoba na zemlji i on zapravo odgovara na pitanje „tko sam ja“, a odgovor na to pitanje osobe primaju i iz grupa kojima pripadaju. Identiteti se nalaze svugdje i različiti su (postoje osobni, ali i društveni identiteti). Donedavno je organizacijama bilo bitno ostvariti samo organizacijske ciljeve, a danas se u središtu pozornosti nalaze zaposlenici. Elementi identiteta jesu društvene kategorije, norme i ideali te identitetska korisnost. Ljudi dijele sebe i druge u društvene kategorije, norme predstavljaju nepisana pravila koja se odnose na prihvatljivo i očekivano ponašanje članova grupe dok je ideal zamišljanje nečega ili nekoga u potpuno savršenom liku koji služi kao uzor kojemu netko teži. Identitetska korisnost predstavlja dobitak kada su akcije usklađene s normama i idealima i gubitak ako nisu. Najčešća podjela normi je ona na formalne (zakonom zapisane norme i pravila) i neformalne (nepisana pravila koja se prenose s generacije na generaciju). Vrlo popularna tema danas je i upravljanje identitetom različitosti u organizacijama, uzimajući u obzir činjenicu da većina uspješnih organizacija djeluje na globalnoj razini gdje je raznolikost na radnom mjestu češća no ikada, a identiteti sve složeniji. Kada je riječ o različitostima, također dolazi do pojave diskriminacije, predrasuda, ali i stereotipa i upravo iz tog razloga dolazi do kategoriziranja i grupiranja društvene okoline. Empirijsko istraživanje značaja ekonomije identiteta za praksu menadžmenta provedeno je putem anonimne online ankete. Rezultati istraživanja ukazuju na to da je potrebno ulagati u edukaciju - osvijestiti diskriminaciju i predrasude (kako ih umanjiti) te podučiti o načinima zaštite od diskriminacije i suzbijanja diskriminacije (više informirati).
Sažetak (engleski) Identity economics is an area of economics that brings a social context to economic analysis. The research on identity economics was started by George Akerlof and Rachel Kranton. Identity economics actually makes the greatest connection with sociology and similar social sciences because identity means to improve institutions and society as a whole. Identity is owned by every person on earth and it actually answers the question "who am I", and the answer to this question is received by persons from the groups to which they belong. Identities are found everywhere and are different (there are personal, but also social identities). Until recently, it was important for organizations to achieve only organizational goals, and today the focus is on employees. The elements of identity are social categories, norms and ideals, and identity utility. People divide themselves and others into social categories, norms represent unwritten rules relating to the acceptable and expected behavior of group members, while the ideal is to imagine something or someone in a completely perfect character that serves as a role model to whom one aspires. Identity utility is a gain when actions are aligned with norms and ideals and a loss if they are not. The most common division of norms is the formal one (law-written norms and rules) and informal (unwritten rules passed down from generation to generation). A very popular topic today is diversity identity management in organizations, taking into account the fact that most successful organizations operate globally where diversity in the workplace is more common than ever and identities are more complex. When it comes to diversity, there is also the appearance of discrimination, prejudice, but also stereotypes and it is for this reason that the categorization and grouping of the social environment occurs. Empirical research on the importance of identity economy for management practice was conducted through an anonymous online survey. The results of the research indicate that it is necessary to invest in education – to raise awareness of discrimination and prejudice (how to reduce them) and to teach about ways to protect against discrimination and suppress discrimination (more information).
Ključne riječi
ekonomija identiteta
identitet
identitetska korisnost
norme i ideali
različitost
predrasude
stereotipi
diskriminacija
Ključne riječi (engleski)
identity economy
identity
identity utility
norms and ideals
diversity
prejudice
stereotypes
discrimination
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:703685
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika, Informatički menadžment Smjer: Management i poduzetništvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-21 14:54:41