diplomski rad
Društveno odgovorno poslovanje u turizmu: analiza odabranih poslovnih slučajeva

Dinela Skejić (2016)
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
Podaci o radu
NaslovDruštveno odgovorno poslovanje u turizmu: analiza odabranih poslovnih slučajeva
AutorDinela Skejić
Voditelj/MentorKristina Afrić Rakitovac (mentor)
Sažetak rada
Društveno odgovorno poslovanje ima u cilju minimizirati rizike i negativne utjecaje, a maksimizirati pozitivne utjecaje. Posljednjih dvadesetak godina društveno odgovorno poslovanje postalo je sveprisutno kao poslovanje u javnom, privatnom profitnom i privatnom neprofitnom sektoru. Temeljna obilježja društveno odgovornog poslovanja uključuju odgovornost, transparentnost i etičko ponašanje. Organizacije koje se bave turističkom djelatnošću u prvom planu trebaju voditi računa o vlastitim odlukama i posljedicama koje utječu na ljude, društvo i okoliš. Društveno odgovorno poslovanje u turizmu vodi računa kako se koriste prirodna i kulturna dobra, u kojoj se mjeri štiti okoliš, na koji se način radi na očuvanju krajolika, bioraznolikosti i kulturnog nasljeđa. U odnosu prema zaposlenicima potiče se pravednost i odgovornost kao i u odnosu prema dobavljačima i gostima. Analizirani pozitivni primjeri dobre hotelijerske prakse DOP-a u turizmu u Europi i Republici Hrvatskoj ulažu u zaštitu okoliša i održivost. Kontinuirano se radi na unapređenju zaštite okoliša te se potiču mjere očuvanja okoliša. Postavljaju se realni i ostvarivi ciljevi prema održivosti. Društveno odgovorno poslovanje osigurava poslovnu prihvaćenost od strane dionika.
Ključne riječidruštveno odgovorno poslovanje DOP u turizmu ISO standardi
Naslov na drugom jeziku (engleski)Corporate social responsibility in tourism: analysis of selected business cases
Povjerenstvo za obranuLela Tijanić (predsjednik povjerenstva)
Kristina Afrić Rakitovac (član povjerenstva)
Ines Kersan Škabić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ustrojstvena jedinica niže razineFakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković"
MjestoPula
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Opća ekonomija
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika
SmjerTurizam i razvoj
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag.oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-07-08
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Corporate social responsibility aims at minimizing the risks and negative impacts, while maximizing the positive impacts of its activities on the society. In the last twenty years, corporate social responsibility has became increasingly present as a business model in the public, private profit and private non-profit sector. The fundamental characteristics of corporate social responsibility include accountability, transparency and ethical behavior. Organizations involved in tourism activities should primarily take care of their own decisions and of the consequences that affect people, society and the environment. Corporate social responsibility in tourism takes care of the way in which natural and cultural resources are used i.e. of the level of environmental protection which is reflected in various landscape, biodiversity and cultural heritage preservation practices. In relation to the employees, as well as in relation to suppliers and guests, fairness and responsibility are highly encouraged. The analyzed examples of positive CSR hotel management practices in tourism in Europe and Croatia all indicate to the investment in environmental protection and sustainability. They continuously work to improve environmental protection and to encourage measures to preserve the environment. Further, they set realistic and achievable goals towards sustainability. Corporate social responsibility provides the business acceptance by stakeholders.
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:137:518654
PohranioEster Bencic