Naslov Uloga filma u turizmu
Naslov (engleski) The role of Film in Tourism
Autor Mihaela Cenkovčan
Mentor Mauro Dujmović (mentor)
Član povjerenstva Aljoša Vitasović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mauro Dujmović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iva Slivar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2017-01-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Opća ekonomija
Sažetak Putovanja inspirirana filmovima postaju društveno prepoznatljiva tek u posljednjih dvadesetak godina i to ponajviše zahvaljujući internetskoj i televizijskoj platformi koja dominira 21. stoljećem i redovito utječu na ukus i ideje ljudi. Film se promatra kao vrlo moćan medijski zapis koji izaziva emocionalne i psihološke vibracije i ujedinjuje dvije vrste kultura: filmsku kulturu i kulturu putovanja. Naime, u okruženju mračnog kina gledatelji kroz radnju i iskustvo likova primjećuju i kulturu destinacije, a pored toga velika pažnja pridaje se lokaciji na kojoj je zabilježen zapis. Između velikoga platna i posjeta lokaciji filma javlja se emocija, odnosno doživljaj koji se veže uz pojam filmskog turizma, jer gledatelj je privučen iskustvom koje mu je projicirano, a iz toga izvire motivacija zbog koje se on pretvara u filmskog turista. Također, putovanje se nudi kao eskapizam pri čemu filmska lokacija služi kao prepoznatljiva vrijednost i zbog toga se javljaju interni (push) faktori ciklusa motivacije znani kao želja za osobnim postignućem, eskapizam, smisao života, fantazija ili prestiž. Odnosno, emocije izazivaju težnju za osobnim ispunjenjem kod kojih se putovanje vidi kao rješenje problema, dok film u svemu tome služi kao promotivni alat, ali i kao glavni indikator putovanja. Rezultati koji proizlaze iz ovakve vrste putovanja vidljivi su unutar turističkih destinacija koje svoj imidž grade zahvaljujući popularnosti određenog filma. Time je nastao pojam filmski turizam. Film služi kao promotivni alat, ali i kao prilika da lokacije koje tek grade vlastiti identitet budu zapažene na filmu i prepoznate kao pozitivne destinacije i moguće odredište putovanja.
Sažetak (engleski) Travels inspired by films have been socially recognized only for the past twenty years, mainly due to Internet and TV platforms that dominate the 21st century and shape people's taste and ideas. Film is being considered as a very powerful media record that causes emotional and psychological vibrations and that combines two types of cultures: film culture and travel culture. Namely, through action and experience of the protagonists viewers sitting in a dark cinema observe the culture of a certain destination but also pay attention to the location where a certain film was shot. Between the big screen and the film location visit occurs first of all an emotion i.e. an experience related to the concept of film tourism because the viewer is attracted to the experience projected on the screen and that very experience results in motivation transforming him/her in a film tourist. Also, since travelling is a form of escapism, film locations serve as a recognizable value creating the internal (push) factors of the motivational cycle known as a wish for a personal achievement, escapism, meaning of life, fantasy or prestige. In other words, the desire for personal fulfilment is driven by emotions and travelling is seen as the only possible solution while the film functions as a kind of a promotional tool as well as a main indicator of one's direction of travel. The results stemming from these travels provide those tourist destinations that build their own image on popularity of a certain film. This is how the concept of film tourism was developed. Film serves as a promotional tool but also as an opportunity for those locations still in process of creating their own identities to be remembered in a movie and recognized as positive and possible travel destinations.
Ključne riječi
filmski turizam
motivacija
emocije
doživljaj
putovanje
imidž
lokacija
Ključne riječi (engleski)
film tourism
motivation
emotions
experience
travelling
image
location
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:365973
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financijski management, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam i razvoj, Poslovna informatika Smjer: Turizam i razvoj Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-02-21 11:40:26