Naslov Obilježja vanjske trgovine SAD-a
Naslov (engleski) Characteristics of foreign trade of USA
Autor Paolo Živić
Mentor Ines Kersan-Škabić (mentor)
Član povjerenstva Lela Tijanić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ines Kersan-Škabić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Kristina Afrić Rakitovac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2018-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Međunarodna ekonomija
Sažetak Predmet ovog završnog rada su obiljeţja vanjske trgovine SAD-a. Rad se sastoji od uvodnih i zaključnih riječi, obuhvaća analizu gospodarstva SAD-a u razdoblju od 2005. do 2016. godine, trgovinsku politiku SAD-a i obiljeţja vanjske trgovine SAD-a.
U analizi gospodarstva SAD-a promatra se kretanje BDP-a, BDP po stanovniku, inflacija, tekući račun u BDP-u i javni dug u BDP-u u razdoblju od 2005. do 2016. godine. TakoĎer se kratko spominje velika kriza koja je započela u toj zemlji krajem 2008. godine.
Vanjska trgovina je gospodarska djelatnost koja obuhvaća razmjenu proizvoda i usluga s inozemstvom. Uz vanjsku trgovinu glavnu značajku ima i trgovinska politika SAD-a, kao jednog od lidera svjetske trgovinske razmjene i najveće ekonomije. SAD ima mehanizam kojim se donose odluke vezane za vanjsku politiku koji se sastoji od Odbora za trgovinsku politiku (engl. Trade Policy Staff Committee - TPSC), Grupe za praćenje trgovinske politike (engl. Trade Policy Review Group - TPRG) i Vijeća nacionalnog gospodarstva (engl. National Economic Council), koje donosi konačne odluke. Rad zatim razmatra i analizira prednosti i nedostatke glavnih trgovinskih sporazuma SAD-a. Dolaskom predsjednika Donalda Trumpa na vlast 2017. godine dolazi do zaokreta u trgovinskoj politici SAD-a te se 2018. godine uvode carine na aluminij i čelik.
Zadnji dio rada analizira trgovinu robom i uslugama SAD-a u razdoblju od 2005. do 2016. godine. Zemlje s kojima SAD najviše trguje su Kina, Kanada, Meksiko i Europska unija. U radu je napravljena detaljna analiza izvoza i uvoza roba i usluga prema vrijednosti, strukturi i partnerima.
Sažetak (engleski) The topic of this final thesis is features of US foreign trade. The thesis consists of an introduction, an analysis of the US economy in the period between 2005 and 2016, US trade policy, features of US foreign trade and the closing words.
The analysis of the US economy examines the GDP, GDP per capita, inflation, current account in GDP and public debt in GDP for the period between 2005 and 2016. The Great Financial Crisis that began in that country in late 2008 is also mentioned briefly.
Foreign trade is an economic activity that encompasses exchange of products and services across international borders. In addition to foreign trade, the emphasis is put on the trade policy of the US, as one of the leaders in trade and the largest economy. The US has a mechanism for making decisions related to foreign policy that consists of the Trade Policy Committee (TPSC), the Trade Policy Review Group (TPRG) and the National Economic Council (NEC), which makes final decisions. The advantages and disadvantages of the main US trade agreements are analyzed next. Since Donald Trump became President of the US in 2017, there has been a turnaround in the US trade policy and tariffs on aluminum and steel were introduced in 2018.
The final part of this thesis analyzes US trade in goods and services in the period between 2005 and 2016. The countries the US trades with the most are China, Canada, Mexico and the European Union. The thesis includes a detailed analysis of export and import of goods and services according to value, structure and partners.
Ključne riječi
SAD
Vanjska trgovina
Trgovinska politika
Trgovinski sporazumi
Ključne riječi (engleski)
USA
Foreign Trade
Trade Policy
Trade Agreements
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:627404
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Poslovna informatika Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-09-24 07:55:56