Naslov Utjecaj turoperatora na razvoj destinacija
Naslov (engleski) The impact of touroperators activities on development of destinations
Autor Valentina Agapito
Mentor Jasmina Gržinić (mentor)
Mentor Moira Kostić Bobanović (mentor)
Član povjerenstva Tamara Floričić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Gržinić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Moira Kostić Bobanović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lela Tijanić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2018-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Snažna ekspanzija i diverzifikacija turističkog tržišta rezultirala je značajnim razvojem turoperatorskog poslovanja i čvrstim vezama između turoperatora i destinacija. Svojim paket-aranžmanima turoperatori uvelike utječu na trendove turističkog tržišta te mogu značajno ubrzati proces brendiranja određene destinacije. Osim kroz turoperatorske specijalizacije koje pogoduju malim destinacijama razvijenim samo za određene tržišne niše, destinacije profitiraju i od turoperatorskih inicijativa i partnerstava jer su planirane investicije usmjerene upravo na njih. Provodi se analiza dviju vrlo različitih destinacija, turistički afirmiranog Dubrovnika i Ljubljane – destinacije temeljene na načelu održivosti. Analizom dostupnih podataka utvrđeno je kako, suprotno čestom mišljenju, razvoj masovnog turizma u destinacijama nije posljedica poslovanja turoperatora, već neplanskog i nekontroliranog razvoja turizma. Ljubljana potvrđuje teorije prema kojima je planski i održivi razvoj turizma ključan za kvalitetan razvoj destinacije u kojoj posluju i turoperatori, a da je pritom rizik pojave masovnog turizma minimaliziran. U budućnosti se može očekivati daljnja popularizacija načela održivosti te implemantacija istog u poslovanje svih destinacija ali i u poslovanje turoperatora. Vjerovatan je i dodatan razvoj tailor-made aranžmana u svrhu povećanja kvalitete i povećanje restrikcija koje destinacije donose za turoperatore kako bi dugoročno opstale na tržištu.
Sažetak (engleski) The strong expansion and diversification of the tourism market has resulted in significant development of the tour operator business and strong links between tour operators and destinations. With its travel packages, tour operators greatly influence the tourism market trends and are able to significantly accelerate the process of branding a specific destination. Apart from tour operators specializations which favor small destinations developed only for certain niche markets, destinations also profit from tour operator initiatives and partnerships whose investments are targeted directly on destinations. Paper includes an analysis of two very different destinations, the established tourism destination Dubrovnik and Ljubljana – destination developed on the principle of sustainability. By analyzing the available data, it has been established that, contrary to the common opinion, the development of mass tourism in destinations is not a consequence of tour operators business, but rather a consequence of an unplanned and uncontrolled development of tourism. Ljubljana confirms the theories according to which planned and sustainable development of tourism is the key to quality development of destination. In those destinations tour operators may develop businesses without developing a risk of mass tourism. In the future one can expect further popularization of the principle of sustainability and implementation of the same in businesses of all destinations as well as in the business of tour operators. It is also believed that there will be further development of tailor-made travel packages in order to increase the quality of travel packages. Also, a rise of limitations which destinations bring for tour operators are likely to follow, in order for destinations to presserve its atractions in the long run.
Ključne riječi
turoperatori
turoperatorska partnerstva
masovni turizam
održive destinacije
tailor-made paket-aranžmani
Ključne riječi (engleski)
Tour operators
tour operators partnership
mass tourism
sustainable destinations
tailor-made travel packages
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:552017
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-12-08 18:34:11