Naslov Dječje glazbene aktivnosti u dječjem vrtiću Cipelići Pula
Naslov (engleski) Children's music activity at DV Cipelići Pula
Autor Nensi Vlahović
Mentor Ivana Paula Gortan-Carlin (mentor)
Član povjerenstva Kristina Riman (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Paula Gortan-Carlin (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dijana Drandić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2020-03-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak U ovom radu govori se o proučavanju glazbenih aktivnosti u dječjem vrtiću „Cipelići“. Proučavale su se dvije skupine : jaslička i mješovita skupina. Naglasak u ovom radu je stavljen na dječje glazbene aktivnosti tijekom četiri godišnja doba. U jasličkoj skupini najčešće su se birale pjesme ili brojalice s pokretom. Odgojiteljice su dodavale pokrete pjesmama koje nisu nužno bile pokretne pjesme, a razlog tome je dob djece. Svega nekoliko djece je znalo govoriti i uspijevalo naučiti tekst, dok bi ostala djeca lakše usvajala jednostavne pokrete. Glazbene aktivnosti najčešće su se provodile na otvorenome u dvorištu dječjeg vrtića „Cipelići“. Zbog kratke pažnje djece, pjesme i brojalice bi se ponavljale tijekom svakodnevnih aktivnosti (pranje ruku, dijeljenje pribora za jelo i slično). U jasličkoj skupini odgojiteljima je bio cilj stvoriti ugodnu i veselu atmosferu te vježbati ritam i pokrete. U mješovitoj skupini birale su se pjesme i brojalice koje opisuju aktualno godišnje doba. Djeca su sa zadovoljstvom prihvaćala glazbene aktivnosti te su naučene pjesme samoinicijativno koristila u svakodnevnim aktivnostima, kao što su igre na otvorenome i šetnje. Koristili su se i razni instrumenti i rekviziti kao što su šuškalice, triangl, zvončići i pomponi. Neke glazbene aktivnosti završile su i likovnim radovima na temu pjesme. Pjesme i skladbe koje su se koristile u glazbenim aktivnostima bile su pomno odabrane sa strane odgojitelja te je cilj bio stvoriti ugodnu, opuštajuću i veselu atmosferu. Cilj aktivnosti slušanja glazbe bio je stvoriti ugodno okruženje, upoznati djecu s klasičnom glazbom i flautom te razviti ljubav prema instrumentalnoj glazbi. Slušanjem glazbe dijete počinje zapažati lijepo u glazbi te produbljuje osjećaj radosti, odnosno stvara osjećaj estetske radosti.
Sažetak (engleski) This paper deals with the study of musical activities in the kindergarten "Cipelići". Two age groups were studied: the toddler group (1-3 years) and the mixed group (3-7 years). The emphasis in this paper is on children's musical activities over the four seasons. In the toddler group, songs and counting songs with movement were most often chosen. The educators added movement to songs that were not necessarily moving songs, the reason being the age of the children. Only a few children could speak and were able to learn the text, while the rest of the children could easily learn simple movements. Music activities were most often conducted outdoors in the yard of the “Cipelići” kindergarten. Because of the short attention span of the children, songs and counting songs were regularly repeated during daily activities (washing hands, distributing cutlery, etc.). In the toddler group, the educators aimed to create a pleasant and cheerful atmosphere and to practice rhythm and movement. Songs and counting songs that describe the current seasons were selected for the mixed group. The children welcomed musical activities and used the songs they learned on their own initiative in everyday activities such as outdoor games and walks. Various instruments and props were also used, such as rattles, triangles, bells and pompoms. Some musical activities were followed up by art work on the theme of the song. The songs and compositions used in the music activities were carefully selected by the educators and the goal was to create a pleasant, relaxing and cheerful atmosphere. The goal of the music listening activity was to create a comfortable environment, introduce children to classical music and the flute, and develop a love for instrumental music. By listening to music, children begin to appreciate its aesthetic value and deepen their sense of joy, that is create a sense of aesthetic joy.
Ključne riječi
glazbene aktivnosti
predškolski odgoj
DV Cipelići
Ključne riječi (engleski)
music activities
preschool education
kindergarten Cipelići
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:701691
Studijski program Naziv: Predškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku) Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-09-11 12:27:43